آیت الله محمدی گلپایگانی ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل گفت: این استقبال پرشور و بی نظیری که امشب در مصلی قدس شهرستان آمل شاهد آن هستیم حاصل خون های پاک ۴۱ جوان آملی است که در سال ۱۳۶۰ در دفاع از کشور و شهر آمل به زمین ریخته شد.

وی افزود: مازندران و طبرستان از نقاط مهم کشور است و رژیم پهلوی چه پدر و چه پسر تمام سعی آنها بر این بود که اعتقادات،آداب، رسوم و عقاید مردم این خطه را تغییر دهند و مظاهر فساد را از همین رو در این استان به شدت تقویت می کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: مازندران در حکومت پهلوی وضعیت اسفناکی داشت و مردم از این وضعیت گلایه های بسیار داشتند و در آخر نیز این مردم نشان دادند به برکت خون شهدا و امام شهدا  تسلیم این زورگویی ها نمی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: برادران و خواهران، به برکت این نظام ، خون شهدا ، خون سردار سلیمانی ها و حضور نیروهای مسلح و جوانانی که حاضرند تا آخرین نفس برای خاک میهن خود بجنگند و شهید شوند، دشمن به خود اجازه کوچکترین دست درازی را نخواهد داد .

ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: شما مشاهده کردید مردم در تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی چه کردند و به جرات می گویم در تاریخ بشریت از ابتدا آدم تا زمان شهادت حاج قاسم چنین جمعیتی در مراسم تشییع بی سابقه و بی نظیر بود.

وی اظهار داشت: در عراق ، کاظمین، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان مشاهده کردید که چه خبر بود; کجا چنین تشییع جنازه ای سراغ دارید؟ تا به حال در طول تاریخ بشریت سابقه نداشت.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی، به برکات وجود و حیاتش تنه میزند،چرا که تشییع جنازه این بزرگمرد انقلاب و نظام را بیمه کرد و ما باید قدردان خون این شهدا باشیم .

وی افزود: فاصله مکانی و جغرافیایی ایران تا آفریقای جنوبی، هند،کانادا و سایر نقاط جهان بسیار زیاد است اما راهپیمایی های گسترده و باشکوهی در سوگ سردار دلها در آنجا برگزار شد و اینها نشان دهنده برکت خون مقدس حاج قاسم است که درس آزادگی، مردانگی و مبارزه با ظلم و ستم را در جهان ترویج داد از همین رو نام قاسم سلیمانی در تاریخ بشریت ثابت و پایدار برای ابد باقی خواهند ماند.

این مقام مسئول ادامه داد: این خون زایش دارد و انشالله در آینده سلیمانی ها داریم و ما دلخوشیم به وجود چنین جوانمردانی که عاشقانه برای خاک و ناموسشان جانشان را در کف دستشان گرفته و به مبارزه با دشمن می روند.

آیت الله محمدی گلپایگانی ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: تعریفی که حضرت امام (ره) نسبت به آمل داشتند به هیچ شهری نداشتند و این گویای همه چیز است، امام چند کلمه بیشتر صحبت نکرد ولی همان چند کلمه کل شهرستان آمل را متحد کرد و روانه خیابان ساخت تا با این دشمنان و فریب خوردگانی که تصور می کردند می توانند آمل را اشغال کنند، مبارزه کنند و سر آخر دیدید با تقدیم ۴۱ شهید توانستند همه آنها را نابود کردند و ریشه فساد را از جا کندند.

خبر سحر صالحی