اجتماعی » سیاسی » شهید و شهادت » مازندران
کد خبر : 146049
شنبه - ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸

تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در طول تاریخ بشریت بی سابقه بود/ وصیت نامه امام (ره) گویای عظمت کار مردم آمل است

آیت الله محمدی گلپایگانی ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل گفت: این استقبال پرشور و بی نظیری که امشب در مصلی قدس شهرستان آمل شاهد آن هستیم حاصل خون های پاک ۴۱ جوان آملی است که در سال ۱۳۶۰ در دفاع از کشور و […]

تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی در طول تاریخ بشریت بی سابقه بود/ وصیت نامه امام (ره) گویای عظمت کار مردم آمل است

آیت الله محمدی گلپایگانی ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری در مراسم گرامیداشت حماسه اسلامی ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل گفت: این استقبال پرشور و بی نظیری که امشب در مصلی قدس شهرستان آمل شاهد آن هستیم حاصل خون های پاک ۴۱ جوان آملی است که در سال ۱۳۶۰ در دفاع از کشور و شهر آمل به زمین ریخته شد.

وی افزود: مازندران و طبرستان از نقاط مهم کشور است و رژیم پهلوی چه پدر و چه پسر تمام سعی آنها بر این بود که اعتقادات،آداب، رسوم و عقاید مردم این خطه را تغییر دهند و مظاهر فساد را از همین رو در این استان به شدت تقویت می کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: مازندران در حکومت پهلوی وضعیت اسفناکی داشت و مردم از این وضعیت گلایه های بسیار داشتند و در آخر نیز این مردم نشان دادند به برکت خون شهدا و امام شهدا  تسلیم این زورگویی ها نمی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: برادران و خواهران، به برکت این نظام ، خون شهدا ، خون سردار سلیمانی ها و حضور نیروهای مسلح و جوانانی که حاضرند تا آخرین نفس برای خاک میهن خود بجنگند و شهید شوند، دشمن به خود اجازه کوچکترین دست درازی را نخواهد داد .

ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: شما مشاهده کردید مردم در تشییع پیکر پاک شهید حاج قاسم سلیمانی چه کردند و به جرات می گویم در تاریخ بشریت از ابتدا آدم تا زمان شهادت حاج قاسم چنین جمعیتی در مراسم تشییع بی سابقه و بی نظیر بود.

وی اظهار داشت: در عراق ، کاظمین، نجف، کربلا، اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان مشاهده کردید که چه خبر بود; کجا چنین تشییع جنازه ای سراغ دارید؟ تا به حال در طول تاریخ بشریت سابقه نداشت.

آیت الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: برکات شهادت حاج قاسم سلیمانی، به برکات وجود و حیاتش تنه میزند،چرا که تشییع جنازه این بزرگمرد انقلاب و نظام را بیمه کرد و ما باید قدردان خون این شهدا باشیم .

وی افزود: فاصله مکانی و جغرافیایی ایران تا آفریقای جنوبی، هند،کانادا و سایر نقاط جهان بسیار زیاد است اما راهپیمایی های گسترده و باشکوهی در سوگ سردار دلها در آنجا برگزار شد و اینها نشان دهنده برکت خون مقدس حاج قاسم است که درس آزادگی، مردانگی و مبارزه با ظلم و ستم را در جهان ترویج داد از همین رو نام قاسم سلیمانی در تاریخ بشریت ثابت و پایدار برای ابد باقی خواهند ماند.

این مقام مسئول ادامه داد: این خون زایش دارد و انشالله در آینده سلیمانی ها داریم و ما دلخوشیم به وجود چنین جوانمردانی که عاشقانه برای خاک و ناموسشان جانشان را در کف دستشان گرفته و به مبارزه با دشمن می روند.

آیت الله محمدی گلپایگانی ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: تعریفی که حضرت امام (ره) نسبت به آمل داشتند به هیچ شهری نداشتند و این گویای همه چیز است، امام چند کلمه بیشتر صحبت نکرد ولی همان چند کلمه کل شهرستان آمل را متحد کرد و روانه خیابان ساخت تا با این دشمنان و فریب خوردگانی که تصور می کردند می توانند آمل را اشغال کنند، مبارزه کنند و سر آخر دیدید با تقدیم ۴۱ شهید توانستند همه آنها را نابود کردند و ریشه فساد را از جا کندند.

خبر سحر صالحی