یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در دورهای از شهید رحیمی یاد میکنیم که بعضیها انقلاب اسلامی را تمام شده قلمداد میکنند. این دسته که در واقع جزو اطرافیان امام بودند یک انحرافی را ایجاد نمودهاند که امروز به عنوان تهدید انقلاب اسلامی شناخته میشود. به گزارش رجانیوز حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین که در «یادواره مجاهد فرهنگی […]
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: در دورهای از شهید رحیمی یاد میکنیم که بعضیها انقلاب اسلامی را تمام شده قلمداد میکنند. این دسته که در واقع جزو اطرافیان امام بودند یک انحرافی را ایجاد نمودهاند که امروز به عنوان تهدید انقلاب اسلامی شناخته میشود.
به گزارش رجانیوز حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین که در «یادواره مجاهد فرهنگی بدون مرز انقلاب اسلامی؛ شهید سید محمد علی رحیمی»، سخنرانی میکرد سخنان خود را با تبیین مسیر زندگی شهید رحیمیآغاز کرد و گفت: بعضی از افرادی که از اطرافیان امام راحل بوده و در مسئولیتهای کلان کشوری هم حضور داشتند بیان داشتند که میخواهیم انقلاب اسلامیباشیم یا جمهوری اسلامی؟ اگر انقلاب اسلامی باشیم باید انقلابمان را صادر کنیم و باید دست به تولید قدرت بزنیم که این برای ما هزینه دارد، اما اگر جمهوری اسلامیباشیم تولید ثروت میکنیم، بعد در ادامه میگویند که ما انقلاب کردیم که به جمهوری اسلامیبرسیم، دیگر نباید به عقب رجعت کنیم.
عباسی بیان کرد: این انحرافی است که در اطرافیان امام شکل گرفته و موجب شده که رهبر انقلاب در واکنش به این مواضع در طول سال گذشته بیش از پنج بار بر ادامه و استمرار انقلاب تأکید کردند. رهبر انقلاب در پاسخ به این دست انحرافات در دیدار سال جاری با فرماندهان نیروی هوایی ارتش فرمود که انقلاب هنوز به اهداف و نتیجه خودش نرسیده است.
کف خواستههای انقلاب اسلامی تشکیل «جمهوری اسلامی» بود
وی در نقد مبحث مذکور بیان کرد: کف خواستههای انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی بود و سقف خواستهها، ظهور است و تا آنموقع انقلاب اسلامی استمرار دارد. چطور انقلاب اسلامیتمام شده که هنوز شیخ زکزاکی حرکت را در نیجریه به جلو میبرد و یا اسلام به سرعت در حال گسترش در اروپا و آمریکاست؟!
عباسی پیام اینگونه نشستها را چنین عنوان کرد: خون شهیدان و مفهوم ثار الله این را به ما نشان میدهد که ما آرمان تحقق تمدن نوین اسلامیو تحقق جامعه آرمانی را نباید از بشریت بگیریم.
عباسی با ذکر این نکته که ویژگی شهید رحیمی، ایجاد وحدت بود، گفت: عنصر وحدت، امروز بیش از پیش مورد نیاز ماست زیرا خطری که امروز اساس اسلام را تهدید میکند تفرق است. دشمن در یک سال و نیم گذشته از مفهومیبه نام جنگ مذهبی جدید ۳۰ ساله یاد کرده است.
آمریکا اعلام کرد که جنگ مذهبی ۳۰ ساله آغاز شده است
رییس اندیشکده یقین اظهار کرد: آمریکا رسما اعلام کرده است که یک جنگ مذهبی ۳۰ ساله در جهان اسلام بین شیعه و سنی شروع شده است. غایت این جنگ در انتها، نابودی اسلام و حذف آن از صحنه اجتماعی و سیاسی است. این نکته را طی یک سال و نیم گذشته از رئیس شورای روابط خارجی آمریکا تا هنری کیسینجر و جان کری و برژینسکی اشاره کردهاند.
وی خاطرنشان کرد: ریشه تاریخی این جنگ به جنگهای ۳۰ ساله مذهبی میان کاتولیکها و پروتستانها باز میگردد، زمانیکه در شب عید سن بارتلمی ۸۰۰۰ نفر از اعضای مذهب پروتستان را میکشند و باعث ایجاد نفرت میان کاتولیکها و پروتستانها شده و جنگهای ۳۰ سالهای را میان آنها ایجاد میکنند که در انتها به حذف دین از مناسبات سیاسی و اجتماعی و در نهایت رنسانس در غرب میانجامد.
عباسی افزود: شهدای مدافع حرم، شهدای جنگ مذهبی ۳۰ ساله جدید هستند. این شهدا و امثال شهید رحیمیافرادی بوده و هستند که به بصیرت رسیده و دشمن و نقشه شوم او را شناخته و با شهادتشان در صدد خنثی کردن آن توطئه برآمدند.
انقلاب جهانی یا جنگ جهانی
این تحلیلگر سیاسی گفت: امروز با وضعیت فروپاشی اقتصاد جهانی و افول لیبرالیسم، تنها دو سناریو در مقابل جهانیان است: یا «انقلاب جهانی» و یا «جنگ جهانی».
عباسی علمداران جریان انقلاب جهانی را مجاهدین فرهنگی انقلاب اسلامی و شهدای عرصه فرهنگی دانست و در مقابل آن سناریو جنگ جهانی را دارای دو جریان بیان کرد و گفت: اول جریان داخلی که معتقد به این است که اقتصاد جهان خوب است و فقط ما بدبختیم زیرا که انقلاب کردیم، دوم جریان خارجی که جریان داخلی را جاده صاف کن اهداف خود دانسته و خودش هم برای تضعیف چهره اسلام در برابر لیبرالیسم اقدام به ایجاد جنگ مذهبی جدید ۳۰ ساله نموده است.
عباسی با طرح این پرسش که «آیا شهید رحیمی با عملش که ایجاد وحدت میان شیعه و سنی است، بین اعتقاد و علقه مذهبیش با رفتارش تعارض ایجاد نمیشود؟» پاسخ داد: راه حل این مسئله، معرفت توحیدی است که زبانش همان زبان فطرت است. وحدت از معرفت توحیدی ایجاد میشود و باید ائمه خود را از منظر توحید به برادران اهل سنتمان معرفی نماییم. او مسلمین را به بازگشت به فهم دقیق معرفت توحیدی فراخواند و آن را حلقه مفقوده فرهنگی کار امروز دانست.
عباسی در پایان گفت: دانشگاه از آنجایی که مطلق علوم انسانیاش غیر توحیدی است میتواند بزرگترین ضربه را به جامعه معرفتی و اعتقادی ما بزند.