تقریباً ۷۰ سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از «انزو فراری» مهندس خبره‌ای که دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال ۱۹۴۷ توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند.طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال ۲۰۰۸ وقتی فیات ایتالیا ۸۵ درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

سال ۱۹۲۳ و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد.

فراری در سال ۱۹۳۲ تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است.

کارخانه فراری از نمای بالا

کارخانه فراری از نمای بالا
انزو فراری، موسس برند Ferrari

انزو فراری، موسس برند Ferrari
لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت

لوکا مونتزمولو، رئیس فعلی شرکت
موزه معروف فراری در حیات کارخانه

موزه معروف فراری در حیات کارخانه
ورودی کارخانه فراری

ورودی کارخانه فراری