مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از فردا سه‌شنبه به‌ طور رسمی در سراسر قاره کهن آغاز می‌شود و دو تیم اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها، به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم سپاهان به‌ واسطه قهرمانی در لیگ چهاردهم و تیم ذوب‌آهن به‌ واسطه قهرمانی در جام حذفی سهمیه حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کرده‌اند تا پس از چند فصل، دو تیم اصفهانی به‌ طور همزمان در رقابت‌های باشگاهی آسیا شرکت داشته باشند.

تیم سپاهان با ۱۰ دوره حضور، پر سابقه‌ترین تیم ایرانی شرکت‌کننده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود اما پس از یک دهه حضور مداوم، فصل گذشته نتوانست در جمع تیم‌های آسیایی حاضر باشد اما تیم ذوب‌آهن تاکنون سه بار تجربه شرکت در این رویداد پراهمیت را داشته است.

نمایندگان فوتبال نصف‌جهان در ادوار حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا هرکدام یکبار تا پای قهرمانی پیش رفته‌اند اما دستشان از جام قهرمانی کوتاه مانده است تا ایستادن بر سکوی نخست آسیا، چشم‌انداز مهم و رؤیایی دو تیم در فصل جدیدی باشد که از فردا به‌ طور رسمی کلید می‌خورد.

ترکیب دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن با ترکیب این تیم در دوران حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا تفاوت کرده است و بازیکنان این تیم‌ها به‌ویژه ذوبی‌ها از تجربه کمی در رقابت‌های آسیایی برخوردار هستند اما مصاف در یک رویداد بین‌المللی و برابر حریفان خارجی می‌تواند انگیزه‌های زیادی را برای هر دو تیم به وجود بیاورد.

قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا اتفاق ساده و دست‌یافتنی نیست و بیش از دو دهه نیز از آخرین قهرمانی تیم‌های ایرانی در این قاره سپری می‌شود اما هواداران اصفهانی امیدوارند فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال دیار زاینده‌رود که این روزها با بازگشت آب حیات دوباره‌ای یافته است، خوش‌یمن بود و در پایان این مسابقات، رکورد جاودانه‌ای به ثبت برسد؛ یعنی نخستین قهرمانی یک تیم اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا.