از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (جمعه) استقلال در آزادی میزبان گسترش فولاد خواهد بود. بی‌شک تقابل با شاگردان آماده فراز کمالوند- حتی در استادیوم آزادی- برای سربازان پرویز مظلومی آسان نخواهد بود. گسترش فولاد ۲۸امتیازی اگرچه که روی پله نهم جدول ایستاده اما می‌تواند یک خطر«جدی» برای استقلالی‌ باشد که زخم‌خورده است و محتاج کسب دومین پیروزی نیم‌فصل در ششمین دیدار.

استقلال و گسترش تاکنون پنج‌ مرتبه در سه سال اخیر نبرد«لیگی» داشته‌اند. بررسی دیدارهای قبلی این دو تیم بیانگر نکته جالب توجه در تقابل‌های میان استقلال و گسترش است.

اول؛ فرهاد مجیدی
استقلال و گسترش اولین‌بار پنجشنبه سوم مردادماه سال۹۲ برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند. دو سال و شش ماه و ۲۴روز قبل مهرداد بایرامی با شوت از راه دور خود(دقیقه۱۹) دروازه مهدی رحمتی را باز کرد. در واقع این اولین گل گسترشی‌ها در ادوار لیگ‌برتر بود که هفته اول رقابت‌ها درون دروازه رحمتی رویید. پس از آن آرش برهانی(۳۳) نتیجه را برابر کرد. شاید اخراج دقیقه۸۹ جی‌لوید ساموئل از جمع آبی‌ها توسط تورج حق‌وردی نشانه‌ای بود برای ناامیدی استقلال و نرسیدنش به سه امتیاز بازی. با این حال فرهاد مجیدی تازه‌وارد به زمین در دقیقه۸۹ سند اولین پیروزی استقلال بر گسترش را امضا کرد.

نکته جالب توجه این‌جاست که فرهاد روز جمعه نه به عنوان بازیکن که به عنوان یک هوادار در استادیوم آزادی حضور خواهد یافت. اینکه بازگشت مجیدی به اردوی آبی‌ها مصادف شده با دیدار برابر گسترش به خودی خود یادآور پیروزی اول استقلاب برابر حریف است و…

دوم؛ گسترش گرفتار طلسم ۴۳۰دقیقه‌ای
گسترش فولاد اگرچه که همواره در فاز هجومی نفرات باهوشی داشته اما در تقابل با آبی‌ها یک مشکل جدی دارد. فولادی‌های تبریز بعد از اینکه در دقیقه۱۹ بازی اول خود برابر استقلال با مهرداد بایرامی به رحمتی گل زدند دیگر موفق به گشودن قفل دروازه آبی‌ها نشده‌اند. در واقع دروازه استقلال فعلا با طلسمی ۴۳۱دقیقه‌ای برابر حریف تبریزی بسته مانده است.

سوم؛ برهانی فرصت هت‌تریک دارد؟
معلوم نیست پرویز مظلومی باز هم به آرش برهانی شانس حضور در ترکیب اصلی استقلال را بدهد. به هر تقدیر مهاجم باتجربه آبی‌ها در دو ایستگاه اول و ششم لیگ‌های۱۳ و ۱۴ به گسترش گل زده تا نشان دهد چارچوب دروازه این تیم را بهتر از سایر آبی‌ها می‌شناسد.

در جمع استقلالی‌های فعلی امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده و محسن کریمی هم سابقه گشودن دروازه گسترش را دارند. باید دید جمعه آرش می‌تواند سومین گلش را به تیم تبریزی بزند یا اینکه سایرین گوی سبقت را از او خواهند ربود.

جدول ۵تقابل لیگ‌برتری گسترش و استقلال

تیم

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

امتیاز

استقلال

۳

۲

۷

۱

۶+

۱۱

گسترش

۲

۳

۱

۷

۶-

۲