به نقل از دیجیتال ترندز، وزارت دادگستری آمریکا گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۲ تا به حال پهپادها به ابزاری محبوب برای زندانیان مبدل شده تا آنها در درون زندان به تلفن همراه، تنباکو، مواد مخدر و نشریات و فیلم های مستهجن دسترسی یابند.

کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۲ قانونی را به تصویب رساند که به موجب آن پرواز پهپاد در خاک آمریکا با رعایت شرایطی مجاز اعلام شد. لذا عموم افراد بر مبنای همین قانون قادر به دریافت مجوز به پرواز درآوردن پهپاد هستند.

قابلیت مانور پهپادها و انعطاف پذیری آنها باعث شده تا از این طریق بتوان اقلام ممنوعه را به داخل امنیتی ترین و بسته ترین زندان های داخل آمریکا فرستاد. در سال ۲۰۱۵ کشف دو تلفن همراه در زندان ایالتی Victorville کالیفرنیا باعث شگفتی مسئولان محلی شده بود تا سرانجام بعد از ۵ ماه تحقیق مشخص شد انتقال گوشی های مذکور با استفاده از پهپاد انجام شده است.

بسیاری از زنانیان از طریق قاچاق مواد مخدر و دیگر اقلام ممنوع به زندان ها و فروش آنها به دیگر زندانیان هزاران دلار به جیب می زنند . از همین رو مسئولان محلی در حال نصب تجهیزات پارازیت انداز، حفاظتی و فنس برای شناسایی و بلوکه کردن پهپادها هستند.