مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از گردشگرانی که به مازندران سفر می‎کنند در ارتباط با وضعیت خدمات‌دهی استان نظرسنجی می‌شود.

دلاوربزرگ نیا  این استان را میزبان سالانه مسافران زیادی دانست و گفت: با وجود مشاهدات عینی از این حضور ، ولی آمار دقیقی از تعداد مسافرانی که به مازندران می آیند وجود ندارد .
دلاور بزرگ نیا افزود : نبود این اطلاعات همچنین باعث می شود تا اطلاعات دقیقی از میزان چرخه اقتصادی حضور مسافر و گردشگر در مازندران نداشته باشیم.
مدیر کل میراث فرهنگی مازندران داشتن نرم افزار برای ثبت و اندازه گیری فعالیت های چرخه اقتصادی حضور گردشگران در این استان را ضروری دانست .
وی به تجربه موفق برگزاری نوروز بازار در محلات و بازارهای قدیمی مازندران در سال گذشته اشاره کرد و گفت : این روند نوروز امسال نیز اجرایی می شود تا مردم با آئین های سنتی و قدیمی استان آشنا شوند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران به عنوان مسوول کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر استان در این جلسه گفت که ۷۰ پایگاه امداد و نجات و پست ایمنی و سلامت این نهاد در تعطیلات نوروزی آینده خدماتدهی به مسافران را انجام می دهند.
مهدی ولیپور افزود : از این تعداد ۴۸ پایگاه امداد و نجات و ۲۲ پایگاه ایمنی و سلامت است .
وی از تلاش برای تعبیه فضایی برای اسکان اضطراری مسافران در کنار پایگاههای هلال احمر مازندران خبر داد و گفت : چهار هزار نیروی امدادگر و اعضای جمعیت هلال احمر در این ایام به مسافران خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود : به طور میانگین روزانه ۶۵۰ نفر امدادگر و اعضای جمعیت هلال احمر استان به مسافران خدماتدهی خواهند کرد .
وی با اشاره به تغییر رویه پایگاههای ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در سال های اخیر ، ادامه داد : این پایگاه علاوه بر راهنمایی مسیر مسافران ، اقدامات لازم را برای ارائه هشدارهای آموزشی و کنترل سلامتی مورد نظر دارند.
مدیرنظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم به عنوان عضو کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد سفر استان گفت : گشت های مشترک نظارت بر واحدهای صنفی و اقامتی در طول سال و بویژه نوروز انجام می شود تا تخلفی از نظر قیمتی و بهداشتی صورت نگیرد .
حسین اصغرزاده افزود : اجرای نظارت بر واحدها و اماکن مستقر در سواحل دریا، پارک های تفریحی ، توقفگاه ها ، اماکن زیارتی و پایانه های مسافربری از جمله اقداماتی است که کمیته نظارت و تنظیم بازار انجام می دهد .
بر اساس گزارش های رسمی در تعطیلات نوروزی گذشته از ۶۳۰ واحد پذیرایی و اقامتی جاده های منتهی به مازندران ۱۳۲ واحد متخلف شناسایی و به اداره تعزیرات معرفی شدند.
اصغری از آغاز گشت های مشترک نوروزی از ۱۵ اسفند در استان خبر داد و گفت که فعالیت این گشت ها تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت .
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران نیز از آمادگی ۳۶۵ شرکت مسافربری و ۳۲ مجتمع خدماتی و رفاهی این نهاد برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد .
عیسی خادمی گفت : پیش فروش اینترنتی بلیت شرکت های مسافربری از ۱۱ اسفند آغاز می شود .
وی افزود : همچنین دو شرکت امداد خودرو برای ارائه خدمات به خودروها را در جاده های مازندران را انجام می دهند .
رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران همچنین از فعالیت ۷۰ شرکت امداد خودرو زیر پوشش این اداره کل مستقر در پاسگاههای پلیس راه برای ارائه خدمات به خودروها در ایام نوروز خبر داد .
مدیر کل راه آهن شمال نیز به فعالیت روزانه ۱۳ رام قطار و جابه جایی حدود پنج هزار مسافر از طریق خطوط ریلی این اداره کل در روز اشاره کرد و گفت :به منظور تامین فضای مطلوب برای مسافران نوروزی ، بازسازی و بهسازی ایستگاههای راه آهن شمال انجام شد.
یوسف گران پاشا افزود : راه آهن شمال کشور آمادگی لازم را برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی دارد.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران هم به عنوان مسوول کمیته امور دهیاری های ستاد سفر استان در این جلسه گفت که این کمیته نوپا در عملکرد یک ساله اش توانست اقدامات خوبی را اجرایی کند.
جان الله عبدی افزود : تلاش شده تا با همکاری دهیاری های مازندران خانه های روستایی خالی از سکنه برای مسافران نوروزی ساماندهی شود .
وی همچین برپایی بازارچه های محلی برای عرضه محصولات و تولیدات روستائیان را اقدام دیگری برشمرد که کمیته امور دهیاری های ستاد سفر مازندران در نوروز امسال پیگری می کند .