کتابخانه کانون فرهنگی و هنری آل طاها مسجد حضرت ولیعصر (عج) روستای گالشپل، در یازدهمین از روز دهه مبارک فجر با حضور احد جاودانی مدیرکل و محمد فوقی معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و همراهی امیر امیرنیا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد، فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آل طاها در آئین افتتاحیه این کتابخانه اظهار داشت: ساخت کتابخانه کانون سه سال به طول انجامیده و در سال ١٣٨٩ با تلاش و همکاری مردم روستا در پرداخت کل هزینه های ساختمان کتابخانه آماده بهره برداری شد، اما به علت عدم وجود تجهیزات، آغاز به کار نکرد.

علیخانی اضافه کرد: با تلاش پایگاه بسیج و هیأت امنای مسجد و با کمک مردم روستا توانستیم مقداری از تجهیزات کتابخانه را تهیه نماییم تا جوانان و نوجوانان و دیگر اقشار مختلف مردم روستا از آن بهره مند گردند .

وی اظهار داشت: در کتابخانه کانون برای جوانان و نوجوانان، کتب مختلف با موضوعات علمی، مذهبی، شعر، کتب درسی و … جهت مطالعه مهیا بوده و همچنین امکان حضور در برنامه هایی از جمله مسابقات ورزشی، پخش فیلم، کلاس های نقاشی، خوشنویسی، کامپیوتر و… نیز وجود دارد. این برنامه ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طرح ریزی شده و برای مردم روستا نیز، برنامه های مناسبتی پیش بینی شده است.

شایان ذکر است در آئین افتتاح این کتابخانه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از وجود فضای مناسب برای کتابخانه این کانون اظهار خرسندی کرده و در خصوص تجهیز کامل آن تا قبل از پایان سال جاری، قول مساعد داد.