احمد مظفری اظهار کرد: پس از انتشار رسمی اسامی نامزدها، فعالیتهای تبلیغاتی انتخاباتی آنان ۱۵ روز قبل از اخذ رای شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در راستای برخورداری یکسان نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و کنترل نحوه تبلیغات، کمیسیونی با عنوان کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان در استانداری مازندران تشکیل شده است
دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران تاکید کرد: جلسات این کمیسیون با حضور استاندار، بالاترین مقام قضایی استان، رئیس ناظران شورای نگهبان در استان و مدیر صدا و سیمای مرکز استان تشکیل شده و بر روند تبلیغات نامزدها نظارت خواهند کرد.
مظفری ادامه داد: بر اساس تبصره ۱ ماده ۲۶ تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری، استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها اعم از کاغذی، پارچه ای، مقوایی و فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ × ۱۰۰ سانتیمتر ممنوع است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران اضافه کرد: بر اساس ماده ۲۵ تبلیغات انتخابات، استفاده از وسایل، کارکنان و سایر امکانات دولتی و موسسات و شرکتهای وابسته به دولت، نهادهای انقلاب اسلامی، جایگاههای خطابه نماز جمعه، دانشگاهها و شهرداریها و کلیه دستگاههایی که از بودجه عمومی کشور به هر مقدار استفاده میکنند برای تبلیغات کلیه نامزدهای خبرگان اکیدا ممنوع است.
وی تصریح کرد: مطابق ماده ۲۴، نامزدهای خبرگان، با هر سمتی که داشته باشند به طور یکسان مشمول این مقررات بوده و نباید تحت هیج عنوان، بیش از آنچه توسط کمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و صدا و سیما نیز نباید از هنگام انتشار پذیرش نامزدی تا تعیین نتیجه برنامه های دیگر آنها را پخش کند
مظفری افزود: در راستای آیین نامه تبلیغات انتخابات خبرگان، برنامه های رادیویی و تلویزیونی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از طریق صدا و سیمای مرکز مازندران ضبط و پخش آن از بیست و دوم بهمن آغاز و تا چهارم اسفند ادامه خواهد داشت.
مظفری در تشریح تبلیغات صدا و سیما برای خبرگان رهبری اظهار داشت: برنامههای تلویزیونی داوطلبان ساعت ۲۲ به مدت ۲۰ دقیقه و برنامههای رادیویی نیز ساعت ۹:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه پخش خواهد شد و هر یک از برنامههای تولید شده با حضور داوطلبان در یک نوبت باز پخش میشود.
وی در ادامه گفت: احوال شخصی، سوابق فعالیتهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، انقلابی و مبارزاتی، مسئولیتها، سوابق علمی، تحصیلات، آثار و تالیفات و تبیین جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری و ولایت فقیه، تبیین دستاوردهای انقلاب و شاخص های نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بخشی از محورهای سخنان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خواهد بود.
مظفری در پایان یادآور شد: بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات، برنامههای تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات خبرگان باید قبل از پخش، ضبط شود و مورد تایید کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری استان قرار گیرد.