امروز موزیلا اعلام کرد که سیستم عامل فایرفاکس برای گوشی موبایل خرید را آسانتر خواهد کرد. این کمپانی می گوید اگرچه آنان دیگر گوشی های فایرفاکس را تولید نمی کنند و نمی فروشند، اما قصد دارند به تلاش خود ادامه دهند تا به فناوری دست پیدا کنند که دستگاه ها را به هم وصل کند و اینترنت وسایل خانگی را به صورتی گسترده فراهم کند.

این اعلامیه به صورت یک پست در توییتر به دست ما رسیده و در یک رویداد خبری از کمپانی موزیلا در فلوریدا به نام “موزلندو” اعلام شده است. اگرچه تا کنون این خبر تایید نشده است، اما مقامی رسمی این سخنان را که توسط موزیلا منتشر شده بود مجدداً اعلام کرد، و تایید کرد که این کمپانی قصد دارد در جهت دیگری گام بردارد.

سیستم عامل فایر فاکس، به گونه ای طراحی شد که قهرمان گوشی های مبتدی باشد. اهمیت آن به وب در بازار موبایل بی نظیر و منحصر به فرد بود، اما از زمان عرضه این محصول در سال ۲۰۱۳ نتواست این مسیر را ادامه دهد و پیشرفتی در این زمینه داشته باشد. این سیستم عامل در ابتدا به صورت جهانی عمل کرد و به کشورهایی ارسال شد که فناوری موبایل را دیر دریافت می کردند و مردم گوشی های ارزان قیمت را مانند کیک داغ میخریدند. اما حتی در این بازارها هم فروش خیلی خوب نبود، چرا که گوشی های تولید شده توسط کمپانی های بزرگ موبایل بر بازارهای منطقه تسلط داشتند و گوشیهایی بسیار ارزان قیمت تولید میکردند.

به همین دلیل سیستم عامل فایرفاکس با شکست مواجه شد، بنابراین کمپانی دیگر در این زمینه سرمایه گذاری مجدد نکرد و اکنون قصد دارد در زمینه های جالب دیگر تلاش های خود را متمرکز کند.

نظر شما در مورد مرگ سیستم عامل فایرفاکس چیست؟ نظرات خود را در اینمورد با ما در میان بگذارید.