پس از برخورد قاطع بانک مرکزی با روش‌های پرداخت از طریق کدهای کوتاه دستوری (USSD) روند صنعت پرداخت به سمت اپلیکیشن‌های پرداخت مبتنی بر بستر اینترنت تغییر کرده و رقابت بر سر ارائه اپلیکیشن‌های پرداخت با ویژگی‌های جدید برای جذب کاربر هر روز بیشتر می‌شود.

در شرایط رقابت شرکت‌های PSP در ارائه اپلیکیشن‌های پرداخت و جذب کاربر شدید شده و پیش بینی می شود تعداد اپلیکیشن های جدید بیش از پیش افزایش یابد.

براین اساس یکی از اپراتورهای پرداخت الکترونیکی (PSP )، رویکرد متفاوتی نسبت به اپلیکیشن‌های موجود اتخاذ کرده و از طریق ارائه ۳ خدمت پرداخت، بازی و تعاملات اجتماعی در کنار هم، قصد جذب مخاطبان دهه‌های ۷۰ و ۸۰ را برای استفاده از خدمات مبتنی بر پرداخت الکترونیک دارد.

اپلیکیش پرداخت ایوا امکان بازی و تعاملات اجتماعی را در یک اپلیکیشن پرداخت موبایلی ممکن می کند.

محمد مهدی صادق، سازنده این اپلیکیشن درباره رویکرد این برنامه کاربردی گفت: با تحقیقات روانشناختی درباره گروه سنی دهه‌های ۷۰ و  ۸۰ به این نتیجه رسیدیم که این افراد نسل سوم و کلیدی پرداخت در کشور هستند و این گروه سنی دوست ندارند وقتی مشغول بازی‌ آنلاین هستند از بازی خارج شوند و پرداخت انجام دهند.

به گفته وی، با امکان تعامل اجتماعی در این اپلیکیشن، فضایی برای گفتگو ایجاد شده و برای مثال ارائه دهندگان خدمات خیریه می توانند در تعامل با کاربران گزارش فعالیت خود را اطلاع رسانی کنند.