به نقل از وبلاگ در مورد شهرستان چالوس /

پل سردآبرود که در آذر‌ماه سال ۸۸ به‌علت عبور یک‌ دستگاه تریلر حامل بار فرو ریخت با گذشت شش سال قرار است تا پایان امسال زیر بار ترافیک برود.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه پل سردآبرود تا پایان امسال زیر بار ترافیک می‌رود، گفت: پل قبلی سردآبرود که در سال ۸۸ به‌علت عبور یک‌دستگاه تریلر حامل بار فرو ریخته بود و پس از آن یک‌پل فلزی موقت جایگزین آن شد، با پیگیری‌های مستمر قرار است تا روزهای آخر امسال به بهره‌برداری برسد.

محمد‌ناصر زندی با بیان اهمیت پروژه پل سردآبرود، خاطر‌نشان کرد: با گذشت شش سال از فرو ریختن این پل با تأکیدات پیگیری‌های مستمر اقدام به جابه‌جایی پل موقت و نصب پل جدید شد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه پل سردآبرود به‌عنوان یکی از مطالبات تاریخی مردم غرب مازندران تبدیل شد، خاطر‌نشان کرد: شهرهای ساحلی گردشگرپذیر غرب مازندران هرسال به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان میزبان حداقل ۱۰ تا ۱۵ میلیون مسافر داخلی و خارجی است که بیشترشان از محور حدود ۶۰ کیلومتری چالوس ـ تنکابن سفر می‌کنند و وجود پل موقت با عرض کم در این مسیر علاوه بر ترافیک‌های چند‌ساعته معضلاتی را نیز با خود به‌همراه داشت.

وی با گله‌مندی از اینکه اگر چه طی دوره‌های مختلف قول ساخت و تکمیل این پروژه داده شده بود اما همچنان این وعده‌ها محقق نشد، اظهار کرد: این پل از جمله پل‌های خرپایی در ضلع جنوبی این محور بوده که هم‌زمان با ساخت جاده در این منطقه نصب شده بود و دارای بیش از ۵۰ سال سابقه بود که پس از تخریب آن با وجود اینکه از جمله راه‌های ارتباطی شهرستان چالوس با دیگر شهرهای غرب استان و استان گیلان بود اما مورد غفلت واقع شد و ساخت آن به‌مدت شش سال به تأخیر افتاد.

وی در پایان با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه در حال کار است و قول داد که تا قبل از پایان سال این پروژه را تحویل دهد، گفت: با توجه به اینکه پل سردآبرود در محل ترانزیت اصلی شرق و غرب استان مازندران واقع شده و در شرایط عادی نیز از ترافیک بالایی برخوردار است، بنابراین از مدیران ذی‌ربط، شرکت راه‌سازی شمال، اداره‌کل راه و شهرسازی و پیمانکار مربوطه درخواست داریم تا با تلاش مضاعف و کار شبانه‌روزی این بحران چندین‌ ساله مردم منطقه را مرتفع کنند.