ضرب‌المثل «به مرگ گرفته به تب راضی شده» حکایت این روزهای خبرنگارانی است که بنا به دلایلی یارانه بیمه‌ای آنها توسط صندوق هنر و ارشاد قطع شده و به جای اینکه مسئولان صندوق هنر در ارتباط با قطع بیمه برخی از خبرنگاران در این ارتباط پاسخگو باشند، طرح بیمه تکمیلی را برای خبرنگاران به اذعان خودشان پیش‌کش کردند.

مسئولان صندوق هنر در پاسخ به قطع بیمه هنرمندان و خبرنگاران به بهانه عدم تکمیل اطلاعات در سایت سمان که در حال حاضر آثاری از آن نیست و قرار شد در سایت جامع رسانه‌ای اطلاعات خبرنگاران را گردآوری کنند، در برخی مواقع زمانی که با ابهامات از سوی خبرنگاران مواجه می‌شوند خودشان درباره چند و چون کار اطلاعی ندارند.

مسئولان این صندوق در حالی طرح بیمه تکمیلی خبرنگاران را در بوق و کرنا کرده که بیمه پایه‌ای بسیاری از خبرنگاران در استان‌های کشور بنا به دلایلی از قبیل عدم تکمیل اطلاعات در سمان قطع کردند، با وجود اینکه خبرنگارانی که از مزایای این طرح محروم شدند مدارک کافی از ارشاد استان برای تایید فعالیت خبری آنها ارسال شد ولی صندوق هنر اطلاعات ارسال شده ارشاد مازندران را نپذیرفت و برخی از خبرنگاران از لیست بیمه‌ای صندوق هنر حذف شدند.

بهتر است صندوق هنر به جای تبلیغ بیمه تکمیلی فکری به حال خبرنگارانی که بیمه پایه‌ای آنها را حذف کرد کند، بیمه تکمیلی آنها پیشکش!