لیگ برتر شانزدهم قرار است از ۴ مردادماه آغاز شود این در حالی است که فوتبال ایران بیش از گذشته دچار چالش مالی است. باشگاه‌های صنعتی، دولتی هم که در گذشته‌ها از نظر مالی دغدغه‌ای نداشتند نیز اکنون شرایط مناسبی ندارند.

از سویی دیگر گفته می‌شود تبلیغات محیطی برای فصل آینده به یک کارگزار از اپراتورهای تلفن همراه واگذار خواهد شد این در حالی است که سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با کارگزار دیگری از همین اپراتور قرارداد دارند و به نوعی رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند! به همین دلیل زمزمه‌هایی مبنی بر تهدید به کناره‌گیری سه باشگاه پرهوادار ایران از لیگ شانزدهم به گوش می‌رسد.

استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی شاید حاضر نشوند در ورزشگاهی مسابقه بدهند که رقیب حامی مالی آنها در اطراف آن تبلیغ کرده است. جنگ اپراتورها در لیگ برتر شانزدهم چند روز زودتر از خود مسابقات آغاز شده است.جنگی که در واقع باید آن را دعوا بر سرپول مردم نامید.

هر دو کارگزار اپراتور در واقع روی جیب مردم حساب کرده‌اند و جنگ زرگری آنها بر سرپولی است که می‌خواهند با ترفندهای مختلف تبلیغاتی و با وعده جوایز شیکی مثل آپارتمان و خودروهای  لوکس از مردم بگیرند!

 حامی مالی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به دلیل اینکه حمایت هواداران بی‌شمار این سه باشگاه را پشت سر خود می‌بینند احساس قدرت بیشتری می‌کند!

در مورد حق پخش تلویزیونی هم سه باشگاه پرهوادار ظاهرا بدون توجه به مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شروع به مذاکره با مدیران صدا و سیما کرده‌اند و پرداخت حق پخش تلویزیونی را حق مسلم خود می‌دانند و می‌گویند بیشترین میزان حق پخش تلویزیونی باید به ما داده شود زیرا بینندگان اصلی مسابقات لیگ برتر هواداران و تماشاگران ما هستند. مطلبی که قطعا مورد اعتراض ۱۳ باشگاه دیگر لیگ برتر واقع خواهد شد آنها همین الان هم می‌گویند درآمد سرخابی‌ها و تراکتورسازی از حامی مالی‌شان و پول پیامک‌های مردم هم باید بین همه باشگاه‌ها تقسیم شود. با این شرایط باید گفت حاشیه‌های لیگ برتر زودتر از خود رقابت‌ها شروع شده است.

جنگ بر سرپول پیامک‌های مردم و حق پخش تلویزیونی لیگ برتر شانزدهم را تبدیل به کارزاری حساس و پرتنش خواهد کرد. اگر مردم فوتبالدوست و احساساتی ایران متوجه جنگ زرگری شوند و بدانند که فوتبال قرار است با پول آنها اداره شود شاید بخش اعظم درآمد این کارگزاران اپراتورها از دست برود. به نظر می‌رسد باید در زمینه درآمدزایی از طریق پیامک نهادهای نظارتی ورود کنند و در این زمینه شفاف‌سازی صورت بگیرد.