به نقل از وبلاگ جمعیت بانوان فرهیخته کیاکلا/

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ ، از حضور مسئول امور بانوان این اداره در برنامه شب شمالی از شبکه تبرستان خبر داد .

http://s6.picofile.com/file/8229802534/1_0.JPG

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ ، حجت الاسلام حبیب الله رمضانی با اعلام این خبر گفت : این برنامه که به صورت پخش زنده در شب شنبه ۲۱ آذر ماه ۹۴ از شبکه تبرستان پخش شد ، رقیه مرادی مسئول امور بانوان این اداره دررشته دعا خوانی حائز کسب رتبه برتر درسطح استان شد .

http://s3.picofile.com/file/8229802584/3_0.JPG

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیمرغ در خصوص فضیلت دعا و تأثیرآن در زندگی انسان ها گفت : دعا» به معنی «ندا» است ، صدا زدن ، یاری طلبیدن ، گفتگو با حق تعالی ، به نحو طلب حاجت و درخواست حل مشکلات از درگاه او ، و توجه به سوی خدا و طلب رحمت از او به طور فقر و مسکنت و خضوع است؛ و بر سپاس ، ستایش ، تسبیح و تنزیه باری تعالی نیز اطلاق می‏شود، زیرا سپاس و ستایش نیز نوعی درخواست و مسئلت عطا و موهبت است ، حضرت امام رضا (ع) فرمود : « خود را به اسلحه پیامبران مجهز کنید . » پرسیدند که اسلحه پیامبران کدام است؟ پاسخ داد : «دعا و درخواست از خدا»

http://s6.picofile.com/file/8229802568/2_0.JPG

وی تصریح کرد : یکی از کیفیات دعا خواندن ،گریه و زاری به درگاه خدا است ، که از بلندی روح و کمال انسان حکایت می‌کند . به همین دلیل خداوند متعال زاری و تضرع بندگان خویش را دوست دارد . حضرت پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید : «هنگامی که خداوند تعالی بنده‌ای را دوست داشته باشد ، او را گرفتار می‌کند تا صدای زاری وی را بشنود .» در این روایت، هم آن چه که در دعا مهم است گریه ، زاری و مناجات خود شخص است که اثر دارد.