به نقل از وبلاگ مذهبی فرهنگی اجتماعی یاوران دین/

رخداد فرهنگی و مذهبی اجازه نامه با حضور امامان جمعه و جماعت استان کردستان با ملبس کردن ۱۲ نفر به لباس روحانیت در مسجد جامع شهر اوارمان برگزار شد.

 این رخداد به منظور ولادت با سعادت سرور دو عالم خاتم النبین حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و با هدف مجاز شدن تعدادی از جوانان عزیز منطقه برای شروع خدمتی دینی و ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت در جوار ملکوتی مرقد مطهر حضرت پیرشالیار اورامان تخت (مسجد جامع )برگزار شد.
این مراسم با استقبال پرشوری روبرو و از گوشه و کنار خطه کردستان مهمان داشت در این مراسم که از بطن و درون مردم پایه ریزی شده بود حدود ۳۵۰۰ نفر که در آن خیل عظیمی از ماموستایان منطقه از جمله حاج ماموستا سید علی حسینی ، حاج ماموستا محمد ادوایی، حاج ماموستا عبدالرحمان رحمانی، حاج ماموستا احمد رستمی، حاج ماموستا عبدالخالق بیابانی و…..حضور داشتند.
مسئولیت اجرای برنامه را دو نفر از ماموستایان بزرگ منطقه بنامهای رفیق رستمی امام جمعه و جماعت روستای بهرام آباد و ماموستا مادح بلبری امام جمعه و جماعت صلوات آباد سنندج در دو بخش برعهده داشتند. آغاز برنامه راس ساعت ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۳ دیماه ۹۴ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید با صدای ماموستا محسن رستمی از قاریان برجسته کشوری بود پس از وی قرائت  قصیده بردیه با صدای دلنشین ماموستا هیاس احمدی امام جماعت یکی از مساجد شهر سنندج  انجام شد برنامه بعدی قرائت بخشی از مولودنامه مرحوم ماموستا شمس بود که  توسط ماموستا برهان امام جمعه روستای خروسه سنندج  صورت گرفت.
در ساعت ۹:۴۵ دقیقه نوبت به اولین سخنران مراسم ماموستا حمدی ادوایی امام جمعه و جماعت روستای حسن آوله رسید که با موضوع نقش زن در جامعه اسلامی در عصر ظهور اسلام تا امروز بخش بزرگی از این جشن بزرگ را اداره نمودند. همچنین در طول این مراسم که در واقع می توان آن را بزرگترین مراسم دینی در سطح ملی دانست که تنها از طریق خود مردم مدیریت می شود.

 

در بخش دیگر از این مراسم حاج ماموستا احمد رستمی از ماموستایان بزرگ منطقه از دیگر سخنرانان این مراسم با موضوع طلاق و آثار سوء آن در جامعه جوانان و حضار در جلسه را ارشاد فرمودند.
همچنین طلاب مجاز به صورت همخوانی با صدای دلنشین خود به زینت و معنویت مراسم افزودند.
ماموستا رئوف آشنا امام جماعت مسجد حضرت علی (ع) شهر مریوان هم به نیابت از حاج ماموستا محمد امین میرزای هورامی اشعاری خواندند و طلبه ملا خالد سعدی هم قصایدی در مدح آن حضرت (ص) خواندند و اشخاصی هم در برنامه های بعدی به اجرای شعر و سخنرانی پرداختند .
اسامی ۱۲ نفراز طلاب که در این مراسم مجاز و ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند به شرح ذیل اعلام میگردند .
۱-عبدالباسط مقدمی ۲- محسن مقدمی ۳- محمد عزیز مقدمی ۴- حکیم مقدمی ۵- انصار شریفی ۶- تحسین ابراهیمی ۷- ستار شریفی ۸۰ مقتدر احمدی ۹۰ ادریس صادقی۱۰- سید برهان حسینی ۱۱- یادگار سهراب پور ۱۲- سالم کریمی