به نقل از وبلاگ یاد شهدای دفاع مقدس /

دریافت فایل مقاله درس آشنایی با ارزش های دفاع مقدس

امام خمینی، محوری ترین عاملی بود که در طول هشت سال دفاع مقدس، باعث اتحاد و همدلی نیروهای مردمی در راستای جهاد و دفاع از سرزمین و کیان انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود.
امام، شخصیتی محبوب و دوست داشتنی بود که با نفوذ معنوی خود که دربین مردم ایران و جوانان داشت با سخنان و ارشادات خود به آن ها شور و شوق و اعتماد به نفس می بخشید. این مسأله منجر به حضور مداوم و پرصلابت مردم و رزمندگان در جبهه های جنگ می گردید. او رهبری فوق العاده بزرگ و مهربان بود که حضور گسترده و مردمی ما در دوران دفاع مقدس و حتی پیروزی های ما در جنگ تحمیلی مرهون رهبری لایق و شایسته ی او می باشد.

در لحظه ای که ایشان تشخیص می دادند کشور و مملکت و انقلاب در خطر است با بیاناتی سازنده و مؤثر مردم را به حضوری یکپارچه در صحنه ی جنگ و انقلاب فرا می خواندند و مردم نیز گوش به فرمان او بودند و از او پیروی می کردند. امام، به عنوان رهبر و فرمانده ی کل قوا دارای اهمیت فراوان و جایگاه اساسی در کشور بودند.در حقیقت رهبری حضرت امام (ره)، مهم ترین عامل در حفظ انسجام و اتحاد مردمی و بالابردن روحیه ی نظامی و رزمی رزمندگان در جنگ تحمیلی بوده است. با رهبری روشنفگرانه ی امام (ره) بود که تمام عوامل در جهت تقویت جبهه ی خودی در برابر دشمن صورت می گرفت.

امام (ره)، در تمام زمینه ها، شرایط و موقعیت های مختلف کشور و جهان آگاهی و بینش سیاسی فراوانی داشتند و همین ویژگی او باعث آگاهی مردم ایران از اهداف خائنانه ی دشمنان و توطئه های آنان علیه مملکت اسلامی ایران می شد.