به نقل از وبلاگ گروه اموزشی حرفه و فن استان سمنان /

متوسطه اول

پایگاه کیفیت بخشی به فرایند آموزش درس کار و فناوری با همکاری دفتر تالیف کتب فنی حرفه ای و کاردانش درنظردارد باهدف بومی سازی و قابلیت اجرایی هر چه بیشتر  پروژه های تجویزی ونیمه تجویزی کتاب کاروفناوری متوسطه اول درراستای بسط وگسترش توانمندی های بومی  و امکانات قابل دسترس استان های مختلف  کشور،دومین همایش کشوری تهیه وتدوین پروژه های بومی کتاب کاروفناوری متوسطه اول را برگزار نماید لذا ازکلیه دبیران کاروفناوری وسایرهمکاران علاقه مند به این حوزه درسراسرکشوردعوت می گردد ایده ها وآثارخودرابا توجه به محورهای زیرومطابق با فرمت مشخص شده  به  دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

لازم به ذکراست که همایش مزبور به صورت غیر حضوریانجام می شود وبه شرکت کنندگان گواهی معتبرارائه خواهد شد همچنین به نفرات برگزیده لوح تقدیر وزارتی وهدایای نفیسی اهداء خواهد شد . آثارمنتخب با حفظ نام صاحب اثر و درصورت حمایت و همکاری دفتر تالیف گرد آوری ، تدوین و به صورت کتابچه چاپ خواهد شد.

اهداف همایش:

  • توسعه مشارکت فعال استان ها
  • تکمیل و غنی سازی مواد آموزشی
  • بسط و توسعه تجارب معلمان در طراحی و ساخت مواد آموزشی
  • توسعه و تقویت توانمند ی ها و ظرفیت های مناطق مختلف کشور
  • توجه به تقویت و نشر فرهنگ غنی در قالب صنایع دستی وسایر توانمندی های بارز استانهاوتوسعه فرهنگ کارآفرینی
  • استفاده بهینه از تجربیات موفق دبیران و سر گروه ها  وشناسایی همکاران فعال در سرتاسر کشور

محورهای همایش :

  1. تدوین پروژه های تجویزی ونیمه تجویزی مرتبط باپودمان های کتاب کاروفناوری هر سه پایه متناسب باشرایط بومی هر یک از استان های کشور
  2. تدوین پروژه های  تجویزی و نیمه تجویزی مرتبط  با پودمان کتاب کار و فناوری  ( هر سه پایه) با قابلیت اجرایی بهتر و باسهولت بیشتر در سطح کشور
  3. تدوین پروژه های  تجویزی و نیمه تجویزی مناسب  مرتبط  با پودمان های کتاب کار و فناوری  ( هر سه پایه) به منظور جدا سازی کتاب کار و فناوری دختران و پسران

مهلت ارسال اثار ۲۰/۴/۹۵

زمان اعلام نتایج:۱۰/۵/۹۵

  جهت دریافت شیوه نامه وچگونگی تدوین آثار و ملاک های ارزیابی پروژه به نشانی اینترنتی همایش پروژه های بومی مراجعه نمایید

نشانی اینترنتی همایش: tec.gam1.medu.ir

پست الکترونیکی همایش: pkbh@chmail.ir

 شاخص های عمومی :

۱ –در انتخاب پروژه پیشنهادی باید توانمندی  و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دختر و پسر با قابلیت  اجرایی بالا در سطح مدارس کشور ویا استان ها مد نظر قرار بگیرد.

۲ –پروژه پیشنهادی بایستی ویژگی های بومی هر یک از استان های کشور با توجه به محل زندگی طراح پروژه باشد.

۳ – پروژه پیشنهادی لزوما باید از نظر محتوایی با پروژه های موجود در کتاب های کار و فناوری سه  پایه مطابقت داشته باشد. به طور مثال ، پروژه پیشنهادی شما برای جایگزینی پروژه ساز و کار حرکتی یا صنایع دستی  ، باید ضمن نشان دادن ویژگی های ذکر شده ،ارائه دهنده تلفیقی از مباحث و پروژه های مرتبط باسایر پودمانهای کتاب باشد.

۴ – پروژه پیشنهادی ، بایستی از نظر هزینه تمام شده ، بار مالی زیادی را به دانش آموزان تحمیل ننماید. به معنای دیگر با کمترین هزینه و با مواد اولیه در دسترس بتوان پروژه مورد نظر را در تمامی مناطق استان مربوطه و یا در سطح کشور اجرایی نمود.

۵ – در طراحی پروژه پیشنهادی خود ، استفاده از وسایل مازاد را مورد توجه قرار دهید.

۶ – طراحی ، اجرا و ساخت پروژه پیشنهادی شما باید بگونه ای باشد که  با سطح آمادگی و توانایی های جسمی و روانی دانش آموزان دختر و پسر این مقطع سنی متناسب باشد.

۷ –پروژه به نحوی طراحی شود که اجرای آن از حدود جلسات پیش بینی شده برای هر یک از پروژه های موجود در کتاب های کار و فناوری فرا تر نرود.

۸- شایستگی های مورد انتظار پودمان های مرتبط با پروژه ذکر گردد.

۹- مراحل انجام کار پروژه پیشنهادی می بایست طراحی ، اجرا و ساخت توسط دبیر و یا دانش آموزبا تصویر ، مستند سازی و انجام شود .

۱۰- از عکس های موجود در کتب ، اینترنت و … می توانید به عنوان راهنمایی و دانش افزایی بیشتر استفاده  کنید

نکات نگارشی :

۱ – کلیه پروژه های پیشنهادی بایستی با همان رویکرد نگارشی کتاب کار و فناوری تدوین گردند.

۲ – پروژه های پیشنهادی باید از نقطه شروع تا مرحله نهایی ساخت ، به صورت گام به گام همراه با توضیحات لازم و تصاویر مربوطه تدوین گردند.

۳ – طراحی اجزاء مختلف پروژه ، به گونه ای قابل فهم و کامل ارائه شود.

۴ – محتوای توضیحی پروژه با قلم Bzar وBnazanin اندازه ۱۴و در صورت به کار گیری اصطلاحات انگلیسی با قلم Times New Roman و اندازه ۱۲ نگارش شوند.

۵ – عکس ها و تصاویر مربوط به پروژه با فرمت jpg ارسال شوند.

۶- اصطلاحات فنی به کار برده شده حتماً باید دارای توضیح مختصر و همراه با معادل های انگلیسی و یا فارسی در پاورقی باشند.