سید حمید هاشمی شهردار آمل در مراسم رونمایی از کتاب از مجلس مشروطه تا مجلس اسلامی، اثری از آقایان قدرت‌الله و آرین حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: خدا را شاکریم آنچه را که سینه به سینه در این شهر گذشت و میگذرد را استاد حسن زاده به سطر و قلم جاری کرد و قطعاً ارزش قلم و کتاب آنقدر بالا است که خدا به آن قسم میخورد و جایگاه بالایی دارد که خدا معجزه پیامبرش را کتاب قرار داده است.

وی افزود : هر جامعه ای که با کتاب عجین باشد پیشرفت خواهد کرد و ما شاهد هستیم که هر جامعه‌ای که به کتاب اعتقاد نداشت آسیب های جدی دید. دکتر اسلامی در گفتگویی اعلام کردند هر چه به تاریخ شهر آمل کمک شود به کل استان مازندران کمک شده است و این نشان دهنده تراز علمی، فقهی، تاریخی، فرهنگی شهر آمل و اثر ماندگاری و اهمیت این شهر بزرگ است.

هاشمی ادامه داد : ملک و زمین با ارزش ترین ثروت از لحاظ ریالی میباشد و یکی از کارهای خیلی خوبی که دوستان ما در شهرداری و شورا در حال انجام آن هستند و مقدمات آن را
فراهم کردند و مناقصات آن برگزار شده است و دغدغه مردم نیز بود، مجاورت رودخانه هراز با شهرداری این شهر است که زمین شهرداری بیش از ۱۰۰۰ الی ۲ هزار میلیارد ارزش ریالی دارد و ما در حال کوچ به امیر یک و انتهای بلوار آزادگان هستیم تا این ملک و زمین با ارزش را به میادین شهر تبدیل کنیم که در دنیا تعریف ترافیکی دارد ولی محل دورهمی و اجتماع مردم شهر می باشد.

وی تصریح کرد :به منظور اجرای کارهای فرهنگی و برخی موارد دیگر، مکان شهرداری را عوض می‌کنیم تا این ساختمان که قدمت آن برای دوران پهلوی اول می باشد، تبدیل به موزه شود و ساختمان های دیگری که در مکان شهرداری قرار دارد تبدیل به خانه هنر، خانه موسیقی، خانه تئاتر، خانه کودک و غیره شود و این دلیل اهمیت و نگاه ما به شهر آمل است چرا که ظرفیت بسیار بالایی در تمام زمینه‌ها دارد و ما هم دغدغه استاد حسن‌زاده را داریم و زحمات شما را قدر می نهیم .

شهردار آمل در پایان گفت :فاز یک پروژه ساماندهی رودخانه هراز را انجام دادیم که به عبارتی استارت کار می باشد و ما این کار را آغاز کردیم که هر کسی بعد از ما عهده دار مسئولیت شهرداری آمل شد، بداند که رودخانه هراز را باید تا میدان علویان ساماندهی کند.

تنظیم: سحر صالحی