محمد ابراهیم یخکشی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در گفتگو با خبرنگار مازندرانه گفت : برای سد هراز در سال ۹۹ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان منابع دریافت کردیم و جاده کنار آن نیز حدود چهار کیلومتر آماده شده است و خاکریزی های سد هم در حال انجام می باشد.

وی بیان کرد: قبل از سال حدود ۱۹۰۰ میلیارد برای تکمیل سد درخواست کردیم که با نامه وزیر در حال پیگیری آن از سازمان برنامه بودجه هستیم که به خواست خدا مجوز آن در همین روزها صادر خواهد شد، تا بخشی از منابع مالی سد و شبکه تامین گردد.

یخکشی افزود: با توجه به ظرفیت های که در استان مازندران و شهرستان آمل وجود دارد باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم هرچه زودتر کار اتمام پروژه بزرگ سد هراز را تکمیل کنیم و نباید اجازه دهیم که پروژه آماده سازی سد هراز به طول بیانجامد و اگر یک یا علی بگوییم ظرف سه الی چهار سال آینده می توانیم شاهد افتتاح این طرح باشیم.

وی تصریح کرد: در این موضوع رسانه ها نیز باید کمک کار باشند چرا که مدل مالی که برای این طرح در نظر گرفتیم یک مدل مالی متکی به رفرانس داخلی به اضافه عواید طرح می باشد که به شکل مشارکت همگانی است و تاثیر فراوانی در تکمیل طرح دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران تاکید کرد: سد هراز تا اینجای کار ۴۰ درصد و جاده آن هم ۲۵ درصد پیشرفت داشته است و به تناسب تلاش در چندین سال اخیر و نگاه به پروژه های دیگر می توان گفت پروژه سد هراز از پیشرفت خوبی برخوردار بود و با توجه به محدودیت هایی که در کشور وجود دارد بسیار خوب پیش رفت، ولی برای ما همین وضعیت موجود نیز راضی کننده نیست و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا هرچه زودتر این پروژه به اتمام برسد.

وی در پایان بیان کرد: در کنار سد، متاسفانه محل دپوی زباله عمارت را داریم که به دلیل حساسیت موضوع و وجود شیرابه ها و کنترل آن از مشاوران برجسته و دانشگاه تهران استفاده کردیم و کارهای نمونه برداری و حفاری آن که بسیار خطرناک بود را در محل عمارت انجام دادیم تا با یک کار اصولی و نهایت دقت بتوانیم مشکلات زیست محیطی را صفر برسانیم تا خطر شیرابه ها آب پشت سد را تهدید نکند و به طور کلی قرار است جمع بندی نهایی در این زمینه در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود تا با کسب تاییدیه نهایی از سازمان محیط زیست کشور کارها را به سرانجام برسانیم .