علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل در خصوص برگزاری انتخابات شهرستان آمل گفت: هیات اجرایی هنوز نظر نهایی خود را برای تمامی افرادی که نام نویسی کردند به هیات نظارت ارسال نکرده است و تا زمانی که منتهی به صورت جلسه نهایی نشود، هیچ چیز قطعی نیست و تا ۲۱ فروردین زمان باقی است و برای افرادی که رد صلاحیت شدند نیز زمینه‌های اعتراض و بررسی مجدد در چندین مرحله وجود دارد.

علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل در خصوص برگزاری انتخابات شهرستان آمل گفت: هم هیات اجرایی و هم هیات نظارت موظف هستیم تا انتخاباتی سالم برگزار کرده و تلاش کنیم که حضور حداکثری مردم را داشته باشیم و در عین حال هم سلامت انتخابات را تضمین کنیم و این وظیفه ما است و تمام تلاشمان را در این راستا انجام می‌دهیم و هیچ قصد و غرضی با شخص یا گروهی خاص نداریم.

وی افزود: پایان کار دولت نزدیک است، ولی برای ما مدیران نباید آغاز و پایان کار دولت در عملکردمان تفاوتی ایجاد کند و هر روز موظف هستیم مثل روز اول کارها را به درستی انجام دهیم، حتی اگر در آخرین روز کاری خودمان باشیم نیز این موضوع باید مد نظر قرار گرفته شود که کارها باید به نحو احسن برای مردم انجام شود چرا که ما مخلص مردم هستیم و وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم می باشد.

شریعت بیان داشت: همه ما درگیر انتخابات هستیم و برای برگزاری یک انتخابات سالم وایمن در محیطی کاملا آرام تلاش می‌کنیم; به همین خاطر هشدار میدهیم که نکند سیستم مدیریت شهری و خدمات ما، تحت شعاع این فضای سیاسی انتخاباتی و پایان کار دولت قرار گرفته و یک مقدار نسبت به گذشته کم کار تر شوند و اگر این اتفاق بیفتد خیانت آشکار به مردم است.

وی تصریح کرد: گمانه‌زنی‌های مختلفی در فضای مجازی در خصوص تایید یا رد صلاحیت افراد مطرح می‌شود، ولی هنوز هیات اجرایی نظر نهایی خود را به هیئت نظارت ارسال نکرده است و قطعاً هیات اجرایی و هیات نظارت یک سری از دوستان را احراز صلاحیت نمی کنند، ولی زمینه‌های اعتراض و بررسی مجدد وجود دارد.

فرماندار ویژه آمل تاکید کرد: افرادی که رد صلاحیت شدند در چندین مرحله می توانند برای احراز صلاحیت خود تلاش کنند و هم اکنون که هیچ چیزی قطعی نشده است، کار درستی نیست که در فضای مجازی به راحتی فردی را با اعلام خبر صلاحیت و یا رد صلاحیتش مورد هجمه قرار داده و با حیثیت و آبروی افراد بازی کنیم چرا که این فضاسازی ها باعث می‌شود مردم مایوس شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هیات اجرایی هنوز نظر نهایی خود را برای تمامی افرادی که نام نویسی کردند به هیات نظارت ارسال نکرده است و تا زمانی که منتهی به صورت جلسه نهایی نشود، هیچ چیز قطعی نیست و تا ۲۱ فروردین زمان باقی است که هیات اجرایی لیست کامل خود را از احراز صلاحیت و یا عدم صلاحیت افراد به هیات نظارت ارسال کند.

شریعت گفت: هیات اجرایی معتمدین مردم هستند و از این تعداد که ۳۰ نفر توسط فرماندار معرفی می شوند خودشان با رای گیری ۸ نفر را برای قبول این مسئولیت انتخاب کردند، که مجموعاً با احتساب فرماندار، رئیس آموزش و پرورش و رئیس ثبت احوال، تعداد اعضای هیات اجرایی ۱۱ نفر می باشند که پرونده به پرونده را بررسی می کنند و بر اساس استعلام از مراکز چهارگانه صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد را بررسی می نمایند.

وی افزود: برای هیئت اجرایی قانون مکلف کرده فقط از مراجع چهارگانه استعلام گرفته شود و همین امر هم انجام می‌شود و نتایج به هیات نظارت ارسال و آنها با استعلام از مراجع ششگانه خبر نهایی را اعلام می‌کنند که ۲ مرجع سازمان اطلاعات سپاه و شورای نگهبان نیز به مراجع چهارگانه برای هیئت نظارت اضافه شده‌ است.

معاون استاندار در ادامه صحبت هایش بیان کرد: قطعاً افرادی که توسط هیات اجرایی تایید صلاحیت نشدند حق دارند به هیات نظارت شهرستان مراتب اعتراض خود را اعلام کنند و اگر مجدداً تایید صلاحیت انجام نشد می توانند به هیات نظارت استان و کشور نیز بابت تایید صلاحیت خود مراجعه کرده و چه بسا در طول این مدت بتوانند صلاحیت خود را دریافت کنند و به همین خاطر اگر در حال حاضر بخواهیم فضای شهر را مسموم کنیم و با ذکر نام افراد آنها را به عنوان کاندیدای رد صلاحیت یا دارای صلاحیت اعلام کنیم با آبروی برخی افراد بازی می‌کنیم که این بسیار کار غیر پسندیده‌ای میباشد.

شریعت در پایان اظهار داشت: اعمال سلیقه شخصی و سیاسی در تایید صلاحیت افراد به هیچ عنوان وارد نخواهد شد و آنچه اعمال می شود عین قانون است و امیدواریم انتخابات شورانگیزی در پیش رو داشته باشیم.

تنظیم: سحر صالحی