دکتر مجد رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل گفت: تولید کننده پسماند عفونی، خودش مسئول امحای آن می‌باشد و این در حالی است که شهرستان آمل فقط ۴۰۰ مطب دارد که نمی‌شود به همه آنها گفت شما مسئول امحای پسماند عفونی مطب خود می باشید.

دکتر مجد رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل در جلسه‌ای که با عنوان پسماند و زباله های عفونی در فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد، گفت: تولید کننده پسماند عفونی، خودش مسئول امحای آن می‌باشد و این در حالی است که شهرستان آمل فقط ۴۰۰ مطب دارد که نمی‌شود به همه آنها گفت شما مسئول امحای پسماند عفونی مطب خود می باشید.

وی افزود: به همین خاطر، از چند سال پیش با بررسی‌های اجمالی که در کشور داشتیم ، نحوه امحای زباله های عفونی  در شهرستان تهران بسیار عالی ارزیابی شد و این موضوع به استحضار شهردار و فرماندار آمل رسید و از آنها درخواست کردیم تا این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و طی جلسات مختلف تصمیم بر آن شد که شهرداری کار امحای زباله های عفونی را در دست بگیرد و با اقدامات مناسب خطر بروز مشکلات زیست محیطی ناشی از زباله های عفونی را به حداقل و یا صفر برساند.

دکتر مجد تاکید کرد: با قبول این موضوع از طرف شهرداری آمل، ما تبدیل به دومین شهر در کشورهستیم که این کار را انجام می دهد و از این لحاظ می‌توانیم الگوی باشیم برای شهرهای مختلف استان مازندران و حتی کشور که بتوانند با این شیوه زباله های عفونی را جمع آوری و خطرات ناشی از آن را به حداقل برسانند.

رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل در پایان یاد و خاطره شهدای سلامت را گرامی داشته و از تمامی زحمت کشان مقابله با کرونا که شبانه روز جان‌فشانی می‌کنند نهایت تقدیر و تشکر را داشت و اعلام کرد: از شهردار و فرماندار شهرستان آمل تقاضا داریم به پاس زحمات شهدا و خدمات کادر درمانی شهرستان، یک میدان یا خیابان را به نام شهدا و مدافعان سلامت کنند.