سید حمید هاشمی شهردار آمل گفت: زباله‌های عفونی شاید میزان و حجم آنها در مقایسه با انبوه زباله های شهرستان آمل، کم باشد ولی میزان آلودگی این زباله ها بسیار زیاد است و حجم بسیار کم این زباله ها می تواند بسیار خطرناک و مشکلات را در دپوی زباله عمارت چند برابر کند.

سید حمید هاشمی شهردار آمل در جلسه پسماند و زباله های عفونی که در فرمانداری شهرستان آمل برگزار شد گفت: زباله‌های عفونی شاید میزان و حجم آنها در مقایسه با انبوه زباله های شهرستان آمل، کم باشد ولی میزان آلودگی این زباله ها بسیار زیاد است و حجم بسیار کم این زباله ها می تواند بسیار خطرناک و مشکلات را در دپوی زباله عمارت چند برابر کند.

وی افزود: به همین منظور پس از جلسات مختلف با فرمانداری و نظام پزشکی شهرستان آمل، به این نتیجه رسیدیم که شهرداری آمل در بحث زباله‌های عفونی وارد شود و با ماشین های مجزا، پرسنل مجزا و با یک کار خوب و مناسب آسیب های زیست محیطی و خطرناک زباله های عفونی را به حداقل و صفر برساند.

هاشمی با تقدیر و تشکر از فرماندار و رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل گفت: با تصمیماتی مناسبی که در شهرستان اتخاذ شد تا اینجای کار ۶۰ درصد از همکاران خدمات شهری ما واکسن کرونا را تزریق و واکسینه شدند.

وی تاکید کرد: عمارت سال هاست تبدیل به یک بحران عجیب برای استان مازندران شده است و از وزارتخانه گرفته تا استانداری، فرمانداری و سایر دستگاه‌ها نیز حساسیت خاصی روی این موضوع پیدا کرده‌اند.

شهردار آمل تصریح کرد: با کارهایی انجام شده در زمینه پسماند، منطقه منان موقعیت بسیار خوبی بود که ما همچنان درگیر این موضوع هستیم و با توجه به مشکلاتی که در این منطقه وجود داشت ما را مجاب نکرد که به صورت کامل عقب‌نشینی کنیم ولی همزمان با موضوع منان، زمین سنگچالک که در سال ۱۳۹۰ با دستور مستقیم معاون رئیس جمهور به شهرداری آمل داده شد ولی به علل مختلف که قصد واکاوی نداریم از دست شهرداری خارج شد را با تنظیم شکایتی در سال ۹۹ دوباره پس گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: زمین سنگچالک حدود  هکتار می باشد که کارشناسان در حال بررسی موضوعات زیست محیطی آن هستند و اقدامات خوبی هم در این منطقه صورت گرفته است نظیر جاده دسترسی و غیره و در حال حاضر منتظر نظر نهایی کارشناسان هستیم تا مشکلات عمارت مجددا بوجود نیامده و با یک کار اصولی و بدون نقص بتوانیم این سایت را به عنوان سایت زباله معرفی کنیم.

هاشمی ادامه داد: پیش مقدمه هر سایت زباله ای، پردازش است  و برای تحقق این امر قرار بود ۳۰ درصد را دولت و ۷۰ درصد را شهرستان متقبل شود ، و با پیگیری‌هایی که تا به حال انجام داده ایم حدود ۷۰ درصد اعتبار ملی را گرفته‌ایم ولی هنوز مبلغی از طرف شهرستان پرداخت نشده است.

شهردار آمل در پایان بیان کرد: فاز یک رودخانه هراز حد فاصل پل سوم تا کمربندی محمودآباد در حال اجرا می باشد و انشاالله فاز دوم آن که حد فاصل بین پل سوم تا میدان علویان می‌باشد نیز حمایت تمامی ادارات شهرستان را می طلبد و به نوعی می توان گفت ساماندهی رودخانه هراز و ایجاد سایت پردازش پسماند، ۲ موضوع اساسی و ماندگار شهرستان آمل در جهت حفظ سلامت مردم و توسعه گردشگری خواهد بود.

تنظیم: سحر صالحی