جلسه تخصصی ساماندهی افراد بی‌خانمان با حضور علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل ، کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی و اعضا کارگروه ساماندهی برگزار شد.

اسفندیاریان با بیان اینکه امروز گرمخانه ها در اغلب نقاط دنیا فعالیت می کنند اظهار داشت : مسائل اجتماعی از جمله بی سرپناهی وکارتن خوابی از جنس مسائلی است که نمی توان  آنها را نادیده گرفت ، چراکه وجود چنین پدیده هایی باعث جریحه دار شدن احساسات مردم می شود.
وی همچنین متذکر شد : شهروندان از مشاهده تصاویر دلخراش حضور شبانه کارتن خواب ها در سطح محلات و جستجوی آنها برای غذا یا تحمل سرما در فضاهای متروک آزرده خاطر هستند، ضمن آنکه این آسیب علاوه بر  چالش های امنیتی و اجتماعی بازتاب های عاطفی و تاثیری که بر افکار عمومی می گذارد چهره شهر را مخدوش و بی روح می سازد که این مهم شایسته مردم آمل نیست .

رئیس اداره  بهزیستی شهرستان آمل همچنین خاطر نشان کرد : با وجود  اورژانس اجتماعی و گشت زنی مداوم نیروهای بهزیستی با توجه به مهاجرپذیر بودن شهرستان و گستردگی جامعه آسیب پذیران آن، تاسیس گرمخانه  در شهرستان الزامی می باشد و خواستار حمایت فرمانداری و شهرداری در جهت تأمین اعتبارات لازم برای این طرح و همکاری سایر دستگاههای ذیربط گردید.

دکتر شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی  (۱۲۳) در سطح شهرستان به منظور رسیدگی و برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های خانواده ها تا حد ممکن، بر حمایت از مرکز اورژانس اجتماعی  و حمایت سایر دستگاهها به منظور ساماندهی این قشر تاکید کرد.

گفتنی است : در ادامه موضوعاتی نظیر ساماندهی کودکان کار، اتباع، زنان بی سرپرست و امکانات گرمخانه ها مورد تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید شهرداری نسبت به واگذاری دو مکان جهت اسکان آقایان و بانوان معرفی نماید.