عبدالمهدی حق شناس رییس بسیج رسانه استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با مازندرانه بیان کرد: دومین جشنواره ابوذر مازندران در بخش های خبر ، تیتر ، یادداشت، گزارش ، مصاحبه، مقاله ، موشن گرافی، اینفوگرافی، مستند گزارشی (رادیویی یا تصویری) ، عکس خبری و کاریکاتور برگزار خواهد شد و پس از آن بلافاصله در دی ماه جشنواره ملی سردار مقاومت را اجرایی خواهیم کرد.

عبدالمهدی حق شناس رییس بسیج رسانه استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با مازندرانه بیان کرد: دومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با موضوعات جهش تولید و اقتصاد مقاومتی؛ بصیرت و دشمن شناسی ، مبارزه با تروریسم، مسائل صنفی خبرنگاران، مبارزه با آسیب های اجتماعی، کرونا و مدافعان سلامت ، کمک مومنانه ، وقف و احسان ماندگار، مسئولیت اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی ، ایثار و شهادت، بسیج و حوزه اقدام، بصیرت و امید آفرینی ، مقاومت و مکتب سلیمانی، حقوق شهروندی و چهل سالگی دفاع مقدس برگزار می شود.

وی افزود: قالب آثار در بخش های خبر ، تیتر ، یادداشت، گزارش ، مصاحبه، مقاله ، موشن گرافی، اینفوگرافی، مستند گزارشی (رادیویی یا تصویری) ، عکس خبری و کاریکاتور می باشد.

حق شناس ادامه داد: جشنواره ابوذر در تهران ۶ مرتبه برگزار شد و در مازندران در حال برگزاری دومین دوره آن می باشیم و برگزیدگان مازندران پس از ۲ بار داوری، اسامی آنها به تهران ارسال می شود و بین برگزیدگان استانها نیز مجددا داوری صورت می گیرد و اسامی برترین ها در سطح کشوری معرفی می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۷۳۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که کیفیت قابل قبولی داشتند و به هدف خود که شناسایی خبرنگاران انقلابی و تولید محتوا در خصوص انقلاب اسلامی و دستاوردهای نظام بود، تا حدودی دست یافتیم.

رییس بسیج رسانه استان مازندران تاکید کرد: جشنواره ابوذر یکی از جشنواره های مهم سطح کشور می باشد که گواه آن ارسال ۲۰ هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره بود .

وی خاطرنشان کرد: داوری های جشنواری اول ابوذر در استان مازندران، توسط اساتیدی مجرب در مشهد برگزار شد و تمامی آثار بدون نام و با کد ارسال و یکبار داوری این آثار صورت پذیرفت و آثار برگزیدگان در مشهد مجددا به تهران ارسال شد و مورد بازبینی قرار گرفت که این نشان دهنده صداقت در داوری ها می باشد.

حق شناس در ادامه گفت: پس از جشنواره ابوذر که اختتامیه آن دی ماه برگزار می شود بلافاصله جشنواره ملی سردار مقاومت با موضوع مقاومت و ایستادگی، در حوزه عکس ، خبر و تیتر با نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

 

خبر و تنظیم: سحر صالحی