داوود دومیری گنجی رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل و ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران در جمع تعدادی از خبرنگاران در ابتدا گفت: شهدا چراغ راه و الگویی برای ما در زندگی شخصی و کاری می باشند و با استعانت از آنها و در پیش گرفتن راه و رسم زندگی آنها می توان اتفاقات خوبی را در جامعه رقم زد.

وی افزود: دانشگاه فناوری نوین شهرستان آمل از سال ۱۳۹۴ با حکم وزیر علوم وقت آقای دکتر فرهادی شروع به کار کرد و در این دوران بنده چهار الی پنج سال ، مسئولیت دارم و کارهای مختلفی در دانشگاه انجام شده است.

دومیری گنجی ادامه داد: دانشگاه فناوری نوین از بهترین و شاخص ترین اساتید و نخبه ها استفاده کرده است به طوری که دانشگاه‌های مختلف استان می‌دانند که بهترین اساتید در دانشگاه فناوری نوین مشغول آموزش می باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه فناوری نوین در سال تحصیلی جدید چهل و پنج استاد خواهد داشت و این دانشگاه در حال حاضر حدود ۱۶۵۰ دانشجو در سه مقطع کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: ۴۰ کارمند در این مرکز به فعالیت‌های اجرایی مشغول هستند و دانشگاه در عرصه پژوهشی خوش درخشیده، چرا که اساتیدی پژوهشگر و دانا دارد و کتاب های آنها در سطح ملی به عنوان کتاب های برتر و طرح های آنها ، طرح‌های ملی شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد های پژوهشی در حدود یک میلیارد با مراکز مختلف صنعتی برقرار کردیم و تفاهم نامه های مختلفی را در این راستا منعقد کردیم.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل اظهار داشت: در حوزه آموزشی چون دانشگاه جدیدالتأسیس است و اساتید برجسته هم داریم، در حوزه آموزشی مخصوصاً در سیستم مجازی اولین دانشگاه در سطح استان بودیم که کلاس های مجازی را برگزار کردیم و ۱۰۰% این کلاس ها نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: در حوزه آموزشی سعی کردیم بهترین اساتید و نخبه ها را برای تدریس دعوت و انتخاب کنیم و همینطور سعی کردیم سرفصل درس ها به نحو شایسته اجرا شود .

دومیری گنجی افزود: سیاست کلان آموزشی دانشگاه از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم معمولاً تبیین می شود و ما سعی کردیم آنها را نیز به نحو شایسته اجرایی کنیم.

وی بیان کرد: در زمان کرونا و زمانی که دانشگاه ها به طریقی تعطیل بودند، ما سعی کردیم سرفصل ها را به نحو شایسته در داخل دانشگاه اجرا کنیم و برای اساتید جلسات مختلفی برگزار کردیم و برای کسانی که حق التدریس بودند، از طریق دانشگاه‌ها اطلاع دادیم که کلاسها باید به نحو شایسته برگزار شود.

ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران گفت: این دانشگاه دانشجویانی با رتبه های تک رقمی در مقطع کارشناسی ارشد داشت و تمام افرادی که با موفقیت مدارک خود را از دانشگاه دریافت کردند مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه دانشجویی حتی یک مورد نداشتیم که مشکل دانشجویی برای دانشجو ها به وجود بیاید و تمام سعی خودمان را انجام دادیم که در حوزه دانشجویی در تغذیه، خوابگاه، اینترنت و مسائل این چنینی برای دانشجویان تمامی امکانات را فراهم سازیم.

رییس دانشگاه فناوری نوین تاکید کرد: یک زمین چمن مصنوعی هم قرار است در ساختمان شماره ۲ دامپزشکی واقع در کلاصفا تأسیس شود که با اعتبار تقریباً ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری خواهد رسید و در فاز اول ۱۵۰ میلیون از این مبلغ تامین شده است و در هفته های آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی همه اساتید ما به طریقی به بسیج اساتید وصل هستند و صد در صد کارهای فرهنگی انجام می‌دهند و عموما در حوزه فرهنگی برای ارتقاء خود ۱۰۰صد در صد امتیاز را می‌آورند و معمولاً برای حوزه فرهنگی ۳۰ امتیاز لازم است که اکثر این اساتید هر ۳۰ امتیاز را کسب می کنند.

دومیری گنجی افزود: جلسات مختلف فرهنگی هر ۲ هفته یکبار برگزار می‌کنیم و در حوزه کنفرانس‌ها نیز هرساله ۲ کنفرانس داخلی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین یکی از برنامه‌های آتی دانشگاه ، راه اندازی رشته های مجازی که الان طرفداران زیادی دارد می باشد که در مقطع  ارشد و دکترا برنامه ریزی کردیم و همینطور برای گسترش فضای فیزیکی پروژه های ناتمام و چندین ساله استارت زدیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: پروژه‌ ملی دامپزشکی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم این پروژه تا ترم آینده تاسیس شود که تا به حال تقریباً ۱۱ میلیارد برای آن هزینه کردیم.

وی ادامه داد: فضای فیزیکی دانشگاه حدود ۵ هزار متر مربع در ۵ طبقه می باشد که تمام کلاس های آموزشی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و بحث تشریح اتاق کشتار دام ها در آن جا در نظر گرفته شده است و فضای کاملاً مناسب در حد یک دانشکده دامپزشکی است.

ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران افزود: حدود یک سوم دانشجو های ما دانشجوی دامپزشکی هستند و برای تکمیل ۲۰ درصد باقی مانده دانشگاه حدود ۵ میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی تصریح کرد: در بحث کرونا که بحث روز جامعه ما است، دانشگاه فناوری نوین در تولید مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن در سطح شهر، استان، کشور و وزارت خانه اقدامات فوق العاده ای داشته است که با همکاری سپاه و مجموعه خیرین شهرستان همراه بود.

دومیری گنجی تاکید کرد: همچنین توانستیم قرارداد های خارجی با دانشگاه های مختلف جهان به امضا برسانیم، چون یکی از کارهایی که می شود سطح دانشگاه را ارتقا داد ارتباط با دنیای خارج است و ما نیز در این راستا با دانشگاه های خارجی از جمله دانشگاه بلفورد فرانسه، باری در سوئیس و پیزا ایتالیا تفاهم نامه همکاری داریم که بتوانیم در این حالت تبادل استاد، دانشجو و کتاب داشته باشیم.

وی گفت: نکته ای که باید به آن یادآور شد این است که اساتید ما در حال حاضر در دانشگاه های بلفورد و باری حضور دارند و دانشگاه ما تنها دانشگاهی در شمال کشور می باشد که به یوسرن ( آموزش و پژوهش همگانی بدون مرز ) متصل است.

رییس دانشگاه فناوری نوین ادامه داد: در یوسرن افراد برجسته علمی که جایزه نوبل گرفتند حضور دارند و جوایزی هم برای مراکز فعال در نظر می‌گیرند، اما با توجه به این که از تاسیس یوسرن ما فقط ۲ سال و نیم می گذرد، رتبه خوبی داریم و جز چند دانشگاه برتر هستیم.

وی افزود: دانشگاه برنامه‌های مختلفی برای محققین یک درصد دارد و  تلاش ما بر این است که بتوانیم محققین یک درصد تربیت کنیم و گرندهای اساتید را بالا برده و برای کتابها و مقالات برتر تشویق هایی را در نظر گرفتیم تا شان این دانشگاه که یک دانشگاه ملی است، آن هم  برای شهری که قدمت علمی بالایی دارد،  حفظ شود.

دومیری گنجی در پایان گفت: از تمامی افرادی که با ما همکاری های خوبی داشتند، از اصحاب محترم رسانه گرفته تا امام جمعه فاضل شهرستان آمل که با حضور به موقع خود در خیلی از مواقع مشکلات را حل می کردند و موانع را کنار می زدند و همچنین از نمایندگان فعلی و قبلی مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی و تمامی عزیزانی که در این راه ما را یاری کردند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

خبر و تنظیم: سحر صالحی