صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه ضد عفونی وسایل نقلیه قرارگاه پدافند زیستی سپاه آمل، به مناسبت روز جانباز،  به سراغ زین العابدین محمدی جانباز مدافع حرم آملی رفتیم و گفتگوی کوتاهی با وی انجام دادیم.

زین العابدین محمدی جانباز مدافع حرم آملی با تبریک اعیاد شعبانیه در گفتگو با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، قمر بنی هاشم سنبل جانبازی است، که جان بر کف وارد کارزار جنگ با دشمن شدند و به خاطر حق طلبی و امام خود به مقام شهادت نائل آمدند.

وی افزود: شهدای ۸ سال دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان وطن و امنیت آوران این مرز و بوم توانستند با رشادت های خود ادامه دهنده راه حضرت عباس(ع) و امام حسین (ع) باشند.

محمدی در ادامه گفت: همان گونه که در بحث کرونا همگان شاهد فعالیت های جوانانی هستند که در حال ایثار و جهاد هستند، در سوریه نیز جوانانی حضور داشتند که جهادی کار می کردند و وقتی رشادت های جوانان امروز را در مقابله با ویروس کرونا می بینم، برایم جانفشانی های شهدا و جانبازان مدافع حرم تداعی می شود.

وی تصریح کرد: برنامه ی امروز به نام شهید صحرایی برپا شده است و همانطور که مستحضرید شهید صحرایی زمانی که قرار بود یک کار عملیاتی اتفاق بیافتد، کارهای آماد و پشتیبانی را به بهترین نحو برای رزمنده های خط مقدم انجام می دادند و اگر تلاشهای این شهدا نبود سربازان اسلام نمی توانستند عملیات خوبی را پشت سر بگذارند.

جانباز پر افتخار مدافع حرم آملی تاکید کرد: شهید صحرایی فردی بود که همزمان با امداد رسانی، پشتیبانی و رساندن مهمات و اسلحه به رزمنده های خط مقدم، اسلحه به دست بودند و با دشمن می جنگیدند ودر حال حاضر نیز در شهر آمل جوانانی را مشاهده می کنم که در این شرایط بحرانی دست به هر کاری می زنند تا با کرونای منحوس مبارزه کنند و امنیت و آرامش را به همشهریان خود هدیه دهند.

وی اظهار داشت: با این اراده و عزمی که این روزها در جوانان جهادی شهر آمل مشاهده می کنم، اطمینان دارم به زودی ویروس کرونا را با رهبری امام خامنه ای و همت تمامی مردم ریشه کن خواهیم کرد.

محمدی در ادامه بیان کرد: خداوند در قران کلمه جهاد را فقط اسلحه به دست گرفتن و مقابله با دشمن معرفی نکرد، جهاد امروز ما جنگ با ویروس کرونا می باشد که مردم کشورمان و همه ی ملت های جهان را درگیر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: جانبازان دیروز اسلحه به دست بودند و جانبازان امروز هم در میدانی دیگر مشغول جهاد هستند و وقتی گفته می شود جهاد فی سبیل الله، یعنی جهاد در راه خدا، منظور نیت است که برای رضای خدا باشد .

جانباز مدافع حرم آملی در پایان گفت: جانباز کسی است که جان خود را باخت و در کف دستانش قرار داد برای اینکه دین، اسلام، مملکت، مردم و ناموسش همیشه پایدار بماند.

 

خبر و تنظیم: سحر صالحی