حسین دلیری معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه در افتتاحیه طرح از فجر تا نوروز در آمل گفت: طرح ملی  فجر تا نوروز در راستای ارتقای دانش مردم مبنی بر تحرک بدنی و فعالیت های ورزش همگانی در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: این طرح از یک بهمن ماه در یک بخش مشارکت اجتماعی در ورزش و چهار رشته ورزشی دومیدانی، پیاده روی، کوهنوردی، دوچرخه سواری و ورزش های تفریحی برنامه ریزی شد که همه ی شهرستانها باید در یکی از روزهای پنجشنبه و جمعه این برنامه ها را برای مردم برنامه ریزی و اجرایی کنند و این طرح باید تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ ادامه داشته باشد.

دلیری ادامه داد: بخش دوم این جشنواره،  نشاط خانوادگی است; چرا که خانواده ها مهمترین نهاد اجتماعی ما محسوب می شوند و باید ورزش همگانی را به عنوان یکی از اصلی ترین موارد در سبد کالای هر خانواده قرار دهیم .

وی تصریح کرد: امیدواریم این طرح در بین خانواده ها فرهنگ سازی شود و این طرح در ۱۴ ایستگاه ورزشی با محتویات کاملا هدفمند برنامه ریزی شده است ، که همه آنها با محوریت توسعه و شناخت مردم با ورزشهای همگانی و تجهیزات ورزشی می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: این طرح در ۲ فاز زمانی برنامه ریزی شده است که فاز اول آن از ۱۲ بهمن ماه است که درآیین افتتاحیه این طرح را در آمل داریم و تا ۲۲ بهمن ماه ادامه پیدا خواهد کرد .

وی بیان کرد: فاز دوم این طرح هم از ۲۰ اسفند ماه شروع خواهد شد و تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت که همراه با مراسم اختتامیه خواهد بود.

معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: از همه مسئولین خواهش می کنیم در راستای توسعه ورزش همگانی از اداره  کل ورزش و جوانان گرفته تا همکاران  ما در حوزه ورزش همگانی،  حمایت همه جانبه داشته باشند، چرا که آمار کم تحرکی و بی تحرکی در کشور بسیار وحشتناک است و مبدا و منشا خیلی از بیماری می باشد که انشالله بتوانیم فرهنگ ورزش همگانی را در بین مردم نهادینه کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای اولین بار میزبانی این مراسم را داشتیم،  مشارکت فوق العاده ای در آمل شاهد بودیم که از اقشار مختلف مردم و جامعه ورزش در این مراسم حضور پیدا کردند و به نظر بنده می توان نمره قبولی و موفق را برای اداره ورزش و جوانان آمل در نظر گرفت.

دلیری در پایان گفت: شهرستان آمل یکی از محوری ترین شهرستانهای ما در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی می باشد که بسیار موفق عمل کرده است و امیدواریم این روند رو به جلو ادامه دار باشد .

خبر: سحر صالحی