آرمین حمزه نوا رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان آمل در حاشیه برگزاری اولین و بزرگترین کشتی لوچو در آمل در گفتگو با خبرنگار مازندرانه اظهار داشت: نخستین مسابقات جام شهدای ششم بهمن در شهرستان آمل با یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات طی سه روز انجام شد و ۹۰ نفر از بهترین های کشتی لوچوی سراسر استان مازندران در این رقابت ها شرکت داشتند.

حمزه نوا ادامه داد: این مسابقات در ۵ وزن برگزار شد و در پایان به نفرات اول یک رأس گوسفند، نفرات دوم ۷۰۰ هزار تومان وجه نقد و به نفرات سوم یک عدد پتو و ۲۰۰ هزار تومان وجه نقد تقدیم کردیم.

وی تصریح کرد: کشتی لوچو زیر مجموعه هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی است و در این مسابقات محمدرضا بحرگرد نیکو ریاست هیات روستایی استان مازندران از نزدیک شاهد روند برگزاری آن بودند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان آمل تاکید کرد: به اذعان جناب بحرگرد نیکو تا به امروز چنین مسابقاتی را در این سطح مشاهده نکردند، چرا که تمام شرکت کنندگان از بهترین های کشتی مازندران بودند و مسابقات هم در میان سیل پرشور تماشاگران برگزار شد.

وی بیان کرد: از امام جمعه شهرستان آمل، فرماندهی سپاه ناحیه آمل، فرماندهی انتظامی شهرستان آمل، ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل، ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل، ریاست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و غیره که زحمات زیادی برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات داشتند نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

حمزه نوا اضافه کرد: امیدواریم با حمایت این عزیزان بتوانیم کاری کنیم حداقل هر فصل یک بار و در سال چهار مرتبه، کشتی لوچو را در شهرستان آمل داشته باشیم و همه ساله بتوانیم جام شهدای ششم بهمن را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: کشتی لوچو تقریباً ۶ الی ۷ سال در شهرستان آمل برگزار نشده بود و بنده زمانی که هیئت ورزش روستایی را تحویل گرفتم اولین دغدغه ام بعد از آموزش و احیای بازی های بومی محلی که از سطح مدارس شروع کردیم این مورد بود که بتوانیم کشتی لوچو را در شهرستان آمل احیا کنیم و خدا را شکر توانستیم اولین قدم را محکم برداریم تا این بازی پر طرفدار را در بین مردم گسترش دهیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان آمل در پایان گفت: کشتی لوچو ورزشی است که در آن منش قهرمانی، پهلوانی و جوانمردی وجود دارد و مردم فهیم مازندران خصوصا آمل با حضورشان ثابت کردند هم می توانند میزبان خوبی باشند و هم اینکه به دور از حاشیه و درگیری سه روز ، یک بازی سراسر هیجان و جنجالی را با اسودگی خاطر تماشا کنند.

تنظیم: سحر صالحی