اسماعیل پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل در حاشیه برگزاری نخستین و بزرگترین مسابقه کشتی لوچو در آمل در گفتگو با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان امل صورت گرفته و خوشبختانه فردی تحصیلکرده و با انگیزه به نام دکتر ارمین حمزه نوا سکان دار هدایت ورزش روستایی شده است.

وی افزود: در سال گذشته به مناسبت حماسه اسلامی ۶ بهمن همایش بزرگ پیاده‌روی را برگزار کردیم ولی امسال تصمیم بر این شد که مسابقات کشتی لوچو در شهرستان آمل داشته باشیم و خوشبختانه شاهد حمایت‌های خوبی از طرف مسئولین شهری به ویژه امام جمعه محترم بودیم.

پهلوان ادامه داد: اتفاقاتی که در این سه روز رقم خورد قطعاً مانا و ماندگار است و امیدواریم از این دست اتفاقات در شهرستان آمل تکرار شود  و در حال حاضر به این باور رسیده ایم که هیئت ورزش روستایی می توانند نقش پررنگی در حوزه عمومی کردن ورزش داشته باشد و با حضور دکتر آرمین حمزه نوا به عنوان ریاست این هیئت اتفاقات خوبی رقم خورده است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

وی تصریح کرد: پس از سالها توانستیم چنین جمعیت عظیمی را وارد سالن کنیم و به نظر من هیچ شور و هیجانی را بعد از مسابقات لیگ برتر والیبال در این حجم گسترده نداشته‌ایم و واقعاً استقبال مردم و مسئولین از مسابقات کشتی لوچو بی نظیر بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آمل تاکید کرد: این دست برنامه ها می تواند مطمئناً یک نشاط اجتماعی خوبی را برای شهروندان علی‌الخصوص ورزشکاران ایجاد کند که در فضای کنونی بسیار مهم و اساسی می‌باشد.

وی بیان کرد: عیار کشتی مازندران در حوزه لوچو را امروز در این میدان می توانید مشاهده کنید چرا که به نظر کارشناسان کشتی‌گیران حرفه‌ای و باسابقه بسیاری از کل استان در این مسابقه حضور داشتند و در مجموع این مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود و امیدواریم در سال‌های بعد هم اینگونه مسابقات تکرار شود.

پهلوان در پایان گفت: همدلی و وفاقی که برای برگزاری این مسابقه در سطح شهرستان اتفاق افتاد تا بتوانیم پس از سالها یک رویداد سنتی در حوزه کشتی داشته باشیم، در نوع خود بی نظیر بود و باید به عوامل این مسابقه علی الخصوص هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دست مریزاد و خدا قوت گفت و همچنین از اصحاب محترم رسانه که سه روز بدون منت به این سالن آمدند تا پوشش مسابقات را به درستی انجام دهند تقدیر و تشکر می کنم.

تنظیم: سحر صالحی