محمدجواد ابراهیمی مقدم رئیس کمیته رباتیک آمل در گفتگو با خبرنگار مازندرانه گفت: روزی که رباتیک را شروع کردم، دوست داشتم رباتیک را با تمام فناوری ها جدید، ارتقا دهم.
وی با بیان شروع کلاس های برنامه نویسی، عنوان کرد: به همین جهت کلاس های برنامه نویسی را راه اندازی کنم؛ چراکه رشته اصلی ام نرم افزار است و در واقع تاثیر بسزایی در موفقیت ساخت ربات ها دارد.

مدیر جوان شرکت فراسوما ادامه داد: به همین خاطر در نظر داشتم آن را به دانش آموزان هم منتقل کنم؛ اما ان زمان برای دانش آموزانم زود بود و از طرف دیگر متقاعد کردن اولیا بخاطر هزینه های بالای این کلاس های آموزشی سخت بود.

وی تصریح کرد: بعد از مسابقات اخیر که با شگفتی سازی تیم ما همراه بود، موقعیت را برای گسترده کردن دامنه فعالیت ها مناسب دیدم و بچه هایم آمادگی یادگیری سطح بالاتری را داشتند.

ابراهیمی به پتاسیل دانش آموزانش در رباتیک اشاره کرد و گفت: به همین خاطر تحقیقات ام را با رفتن به شهرهای بزرگ همچون تهران و اصفهان شروع کردم و کار را با بچه هایم استارت زدم.

وی از آینده کلاس های برنامه نویسی ابزار امیدواری کرد و افزود: امیدوارم مانند رباتیک آینده خوبی را رقم بزنم و مطمئنم کمتر از ۶ سال آینده این دانش آموزان حتی با سن کمشان در بازار کار کسب درآمد کنند.

این مدیر جوان رشته برنامه نویسی را رشته سخت اما شیرین خواند و بیان کرد: از دید برخی ها برای پایه دبستان و راهنمایی زود است، اما به زودی ثابت میکنم که نه تنها زود نیست بلکه بچه ها در این سن پیشرفت چشم گیرتری خواهند داشت و زودتر به هدف خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: رشته برنامه نویسی هر روز در حال توسعه است و کسانی که در این رشته فعالیت دارند باید همیشه خود را به روز نگهدارند، عمده دانش آموزان که در این کلاس ها شرکت کردند از پایه دبستان و برخی نیز از پایه متوسطه اول هستند و اندکی هم از متوسطه دوم و کوچکترین عضو تیم برنامه نویسی ما کلاس دوم دبستان می باشد.

نخبه رباتیک آمل با بیان اینکه ۱۵ نفر در این کلاس ها حضور دارند، تاکید کرد: این جامعه آماری هر روز بهتر و کیفیت کلاس ها هر روز بیشتر می شود، در این کلاس ها قرار است علاوه بر زبانcوc++، Html و css نیز تدریس شود و میکروکنترلر آردینو نیز به بچه ها منتقل شود.

خبر: سمانه قلیپور