در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور که در رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال برگزار گردید بیش از ۹۰۰ دانش آموز از سراسر کشور به این مسابقات اعزام شده که نقش مربیان و معلمان ورزش در کسب این موفقیت بسیار پررنگ بوده و سهم آمل از این مسابقات بیش از ۲۰ مدال رنگارنگ بود.

با ایجاد و فعال نمودن کمیته های استعدادیابی در هیات های ورزشی می توان ورزشکاران مستعد از سنین پایه را در مدارس شناسایی کرده و آنها را برای کسب سکوی ملی و بین المللی آماده کرد.

ورزش باید بیشتر از گذشته در مدارس مورد توجه قرار گیرد که نگاه ویژه آموزش و پرورش را می طلبد. اداره ورزش و جوانان و اداره آموزش و پرورش با هم افزایی و تعامل می‌توانند برنامه های ویژه ورزشی، برگزاری مسابقات و المپیاد ها و همایش های ورزشی و… را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند که با مدیریت اسماعیل پهلوان در اداره ورزش و جوانان و عباس مرزبند در اداره آموزش و پرورش این امر به نحو احسن در حال پیگیری می باشد.

تعامل و همکاری بسیار خوبی بین ادارات ورزش و جوانان و آموزش و پرورش شهرستان آمل شکل گرفته است که مهمترین آن طرح استعدادیابی در مدارس می باشد که در نهایت موجب خلق ورزشکاران نامی خواهد شد.

این همکاری در وهله اول به سود ورزش و ورزشکاران است و امیدواریم با ادامه این روند و برنامه‌ریزی اقداماتی جدید و خلاقانه بتوانیم ورزشکاران را از سنین پایه در مدارس شناسایی کرده تا آن‌ها را برای کسب سکو‌های ملی و بین المللی آماده کنیم.

با وجود نقش کلیدی و غیرقابل انکار معلمان ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیت و پرورش فرزندان جامعه، متاسفانه این نقش آنطور که باید در مدارس و جامعه پررنگ نشده در حالی که ما از طریق ورزش می‌توانیم آموزه‌های بسیاری را به دانش آموزان منتقل کنیم و این امر امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه به بهترین شکل به جایگاه معلمان ورزش در مدارس توجه شده و بهترین افراد برای این کار انتخاب شوند.

بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران بین المللی در شهرستان آمل از جمله امیرحسین زارع ، علی اسکو ، ستاره سبط رسول، شکیلا فلاح ، امیرحسین اسفندیار، امیرحسین کفشدار و … در مدارس ما شناسایی شدند و بعد‌ها در میادین مختلف برای کشور و شهر ما افتخار آفرینی کرده‌اند لذا معلمان ورزش مدارس با آموزش صحیح و اصولی می‌توانند در مدارس، استعداد‌های ورزشی را شناسایی کنند.

به قلم : سید علی حسینی