روهام ابوطالبی رئیس هیات ورزشهای همگانی استان مازندران طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه گفت: از سال ۱۳۸۴ در خدمت هیات ورزش های همگانی بودم و در مراحل و مدارج مختلف در هیئت همگانی مسئولیت داشتم; از سال ۸۹ عضو هیئت رئیسه ورزش همگانی مازندران، از سال ۹۵ به عنوان دبیر ، سال ۹۷ به عنوان قائم مقام و در سال ۹۸ با توجه به اعتماد مجمع هیئت ورزش همگانی، به عنوان رئیس انتخاب شدم.

وی افزود: در رشته‌های کاراته، بسکتبال، فوتسال، هندبال و … فعالیت کرده و در حال حاضر مربی یوگا بوده و آکادمی یوگا مازندران را مدیریت می کنم.

ابوطالبی ادامه داد: ورزش همگانی پایه ورزش قهرمانی است و جدا از آن، ورزشی می باشد که سلامت و نشاط مردم را فراهم می کند.

وی بیان کرد: هیئت ورزش های همگانی مازندران فعال‌ترین هیئت تاریخ کشور است چرا که طبق عملکرد با دیدن آمارها می توان به این نتیجه رسید که کارهای اصولی و زیربنایی بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

این مدیر ورزشی جوان تصریح کرد: وضعیت سلامتی مردم راضی کننده نیست و کم تحرکی یکی از علل شایع آن می باشد که افزایش بیماریهای غیر واگیر سرطان، دیابت و غیره را به ارمغان می آورد.

وی اظهار داشت: طبق آمار علت بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر در کشور کم تحرکی می باشد، که با توجه به این موضوع، وظیفه و رسالت ما در ورزش همگانی بسیار حیاتی و تعیین کننده است.

رئیس هیات ورزشهای همگانی استان مازندران تاکید کرد: بر اساس مشاهدات خود دریافتیم که رفتار کم تحرکی مردم یک موضوع اجتماعی می باشد که فضای مجازی و زندگی ماشینی از مهمترین علل بروز آن است و ما از همین بستر تهدید استفاده کرده و آن را به فرصت تبدیل کردیم و با طراحی یک اپلیکیشن که در حال ساخت می باشد ، سعی کردیم قدمی مثبت برای سلامت مردم برداریم.

وی ادامه داد: این نرم افزار به شکلی کار می کند که مردم با نصب آن می توانند ورزش مورد نظر خود را انتخاب کنند و بر اساس میزان فعالیت انجام شده به صورت فردی یا گروهی امتیازاتی جمع‌آوری کرده و از مشوق های ما بهره مند شوند.

ابوطالبی افزود: در حال حاضر از ۱۶۰۰ باشگاه ورزشی موجود در استان مازندران، ۷۰ درصد آن ها ورزش همگانی را آموزش می دهند و وضعیت نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و نمود پیدا کرده است و ما نیز به دنبال ورزش رایگان طبق اصل سوم قانون اساسی برای مردم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل بزرگ کم تحرکی مردم از غالب وزارت ورزش خارج است چه برسد به یک فدراسیون ورزشی، چرا که در این کار باید یک هم افزایی ملی وجود داشته باشد و همه ارگانها و نهادها برای حل این معضل بزرگ پایه کار باشند.

مدیر آکادمی یوگا مازندران تصریح کرد: ورزش همگانی مازندران در کشور پیشرو می‌باشد چرا که توانستیم چندین رشته جدید و مهیج را به فدراسیون معرفی کنیم که در حال پیاده سازی می باشد.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم بر راه اندازی کمیته ورزشی و کمیته مشاغل گرفتیم چرا که مشاهده کردیم مردم در سطوح مختلف با توجه به شغلشان مشکلاتی دارند و به همین خاطر دوره هایی را برگزار کرده و خواهیم کرد تا به مردم سواد حرکتی دهیم تا چه کارهایی انجام دهند که آسیب بدنی آنها کمتر شود.

ابوطالبی تاکید کرد: اولین دوره تربیت مربیان بازیهای کودکانه که یکی از رشته‌های هیات ورزشهای همگانی می باشد را هفته گذشته در ساری برگزار کردیم و در ماه آینده نیز میزبان کمیته پیشکسوتان کشور در آمل خواهیم بود.

رئیس هیات ورزشهای همگانی استان مازندران در پایان گفت: توسعه ورزش های صبحگاهی، همگانی و تمامی ورزش هایی که بتوانند در مردم تحرک ایجاد کنند، یکی از مهمترین اقداماتی است که در حال انجام آن هستیم و امیدواریم بتوانیم به عنوان خادم و فرزند کوچک استان مازندران این مسئولیت خطیر را به بهترین نحو ممکن با همکاری دوستان انجام دهیم.

خبر: سحر صالحی

smart