سلاله کثیریها دبیر فنی اولین مسابقات ملی رباتیک آیندگان، کارشناس ارشد رشته کامپیوتر بوده و از سال ۲۰۰۹ در عرصه رباتیک فعالیت خود را آغاز کرد.

وی در خصوص اولین مسابقات ملی رباتیک آیندگان به خبرنگار مازندرانه گفت: اولین دوره مسابقات کشوری رباتیک در تاریخ ۲۲ و ۲۳ آبان در تنکابن برگزار شد و به صورت سراسری از ۳ ماه قبل فراخوان آن اعلام شده بود.

کثیریها افزود: این مسابقات در ۷ لیگ مسیر یاب ساده، مسیر یاب ویژه، جنگجوی سبک وزن،جنگجوی سنگین وزن، نوریاب، آتش نشان و بخش اختراعات و ابتکارات به میزبانی دانشگاه آیندگان در تنکابن برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقه کشوری بیش از ۱۵۰ تیم با سطحی بسیار بالا شرکت کردند و امیدواریم برگزاری چنین مسابقاتی نخبگانی را معرفی کند، که در آینده کشور تاثیر گذار باشند.

دبیر فنی اولین مسابقات ملی رباتیک آیندگان تصریح کرد: مسابقات را در ۲ بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار شد و بخش ابتکارات و اختراعات، هم به صورت ایده بود و هم به صورت کاربردی و دست سازه که این موضوع باعث ارتقای سطح مسابقات نیز شد.

کثیری ها گفت: برنامه رباتیک چون از ۳ علم الکترونیک، مکانیک و برنامه نویسی تشکیل شده است، دانش آموزان را برای شروع ابتدایی در ۳ حیطه فنی دارای ارزش و اعتبار آماده می کند.

وی تاکید کرد: افرادی که در این مسابقه کشوری سرتیفیکیت و یا گواهی حضور کسب کنند و مقام به دست آورند، می توانند در سربازی، جذب برای استخدام و سایر موارد این چنینی امتیاز ویژه ای داشته باشند.

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر ادامه داد: رشته ی رباتیک به دلیل اینکه هنوز زیر مجموعه اداره، سازمان و ارگان خاصی نیست، دارای مشکلات زیادی می باشد و به این رشته مهم که در کل دنیا با حساسیت خاصی روی آن کار می شود، در ایران توجه خاصی نمیشود .

کثیریها در پایان گفت: مسابقات کشوری و بین المللی کمی در ایران برگزار می شود که مهمترین علت آن نبود اسپانسر مناسب می باشد و مسئولین امر باید نگاه بهتر و مثبتی به رشته رباتیک داشته باشد.

خبر: سحر صالحی