علی کریمی فیروزجایی رییس هیات سوارکاری استان تهران در حاشیه برگزاری چهارمین مسابقه سوارکاری شهرستان آمل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: با توجه به اینکه این مسابقه اولین رویداد سوارکاری به شکل رسمی در استان مازندران است، شاهد مسابقات خوبی می باشیم.

وی تاکید کرد: استقبال مردم شهرستان آمل و استان مازندران از این مسابقه بسیار خوب بود و تعداد شرکت کنندگان مسابقه نیز عالی می باشد که این موضوع نشان دهنده روند رو به رشد سوارکاری در شهرستان آمل است.

کریمی فیروز جایی ادامه داد: استان مازندران جز مناطقی در کشور می باشد که ورزش سوارکاری در آن ریشه دارد و مشتاقان زیادی را نیز به خود می بیند.

وی تصریح کرد: با مشاهده مسابقه امروز و استمرار در برگزاری مسابقات به طور قطع این رشته ورزشی در آمل رونق بیشتری خواهد گرفت و مسئولین امر نیز باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

رییس هیات سوارکاری تهران تاکید کرد: شهرستان آمل با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای معتدل و مناسب، سالانه گردشگران زیادی را در خود جای می دهد، که این موضوع می تواند در بحث ارتقای ورزش سوارکاری آمل نقش به سزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ورزش سوارکاری در تهران ۱۵۰ سال قدمت دارد و نمیتوان وضعیت آن را با شهرستان آمل مقایسه کرد، چرا که تهران به دلیل پایتخت بودن پیشانی ورزش کشور است و سرمایه گذاری های مناسبی در خصوص ورزش سوارکاری در تهران انجام شده است.

کریمی فیروزجایی اظهار داشت: ورزش سوارکاری در آمل در مقایسه با دیگر شهرهای استان مازندران پیشرفت چشمگیری داشته و امیدواریم آمل پرچمدار استان مازندران در ورزش سوارکاری کشور شود و بتواند نتایج خوبی کسب کند.

این مقام مسئول افزود: ورزش سوارکاری آمل در حال حاضر وضعیت بسیار مناسبی دارد و با توجه به اینکه از نظر استعداد چیزی کم ندارد، دولت و اداره کل ورزش و جوانان مازندران باید حمایت کنند و بخش خصوصی وارد میدان شود و سرمایه گذاری کند تا استعدادها شناسایی و شکوفا شوند.

رییس هیات سوارکاری تهران در پایان گفت: مازندران از هر حیث مخصوصا کشتی حرفهای زیادی برای گفتن دارد ولی به دلیل عدم توجه کافی و سرمایه گذاری نامناسب عقب مانده است و امیدواریم بتواند با جهشی بزرگ برخواسته از فعالیت و تلاش فراوان این عقب ماندگی را جبران کند.

خبر: سحر صالحی