آرمین حمزه نوا رئیس هیات ورزش های روستایی و عشایری شهرستان آمل در گفت و گویی با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: جشنواره ای که دیروز در بخش پاشاکلا شهرستان آمل برپا شد با هدف احیای ورزش های بومی و محلی و همچنین افزایش نشاط اجتماعی و یادگیری کار گروهی بود.

وی در ادامه افزود: این هیات در دو بخش بازی های بومی و محلی و نیز بخش روستایی برگزار می شود و این برنامه را داریم که بخشی از این مسابقات را در روستا ها و بخشی دیگر را در شهرستان آمل برگزار می کنیم .

حمزه نوا در ادامه بیان کرد: یکی از این مراسمات دیروز در منطقه پاشاکلا برگزار شد و برنامه های بعدی هم در حاشیه شهرستان آمل، روستا ها و دهستان های شهر این برنامه که مناطقی مانند ملت آباد، امت آباد و دباغچال هستند در تلاش هستیم که مراسماتی را برپا کنیم .

رئیس هیات انجمن ورزش های روستایی و عشایری اظهار کرد: برنامه ما در این هیات این است که حداقل بتوانیم ماهی یک بار این مراسمات را در داخل شهرستان یا روستا های اطراف آن برگزار کنیم تا به هدفمان که افزایش نشاط اجتماعی و احیای بازی های بومی و محلی است نزدیک تر شویم.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در بخشهای مختلف شهرستان آمل بتوانیم ورزشکاران فعال را شناسایی و انتخاب کنیم تا بتوانیم از آن ها در برگزاری هر چه بهتر این مراسمات کمک بگیریم.

حمزه نوا در پایان افزود: در آینده ای نزدیک در بخش هایی مانند امام زاده عبدالله، لاریجان و دشت سر نماینده هایی را اتخاذ خواهیم کرد تا بتوانیم روابط بهتری با بخشداری، دهیاری و شورای روستا ها برقرار کنیم و نیز از حضور و حمایت همه ی مسئولین و مردم در این مراسمات کمال تشکر و قدردانی را دارم.

خبر: حسن امیری