داوود دومیری گنجی رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل در حاشیه بازدید از دانشکده دامپزشکی در حال ساخت این شهر با حضور وزیر علوم، گفت: توجه به دانشگاه های کوچک همانند دانشگاه بزرگ و بازدید و دغدغه مند بودن وزیر محترم ارتباطات نشان دهنده منش بالای ایشان است.

وی ادامه داد: آمل شهری است که ۸۰۰ سال قبل زمانی که جایی دانشگاه وجود نداشت، دارای دانشگاه بود و همینطور مفاخر و بزرگان زیادی اهل این شهرستان هستند و همیشه در تمامی عرصه ها آملی ها افتخار آفرین بوده اند و حق شهر آمل این نیست فقط یه دانشگاه کوچک دولتی داشته باشد.

دومیری گنجی بیان کرد: دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل اولین دانشگاه تخصصی در سطح کشور است که در حال حاضر با ۳ دانشکده و ۲۷ رشته گروه مشغول فعالیت می باشد.

وی افزود: ذهنیت ها به این سمت و سو کشیده می شود که فقط دانشگاههای بزرگ می توانند کارهای پژوهشی بزرگ انجام دهند در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است و دانشگاه کوچکی مانند دانشگاه تخصصی فناوری نوین تا به حال توانست کارهای بزرگی در زمینه پژوهشی انجام دهد و ۹٫۷ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی ببندد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل تصریح کرد: این دانشگاه دارای ۲ دانشیار، ۳۸ استادیار و حدود ۱۴۰۰ دانشجو می باشد که با توجه به تخصصی بودن این دانشگاه در انتخاب استادیار ها وسواس زیادی خرج شد به طوریکه اساتیدمان چندین کتاب نشر کردند که در کشور و مجامع بین المللی به عنوان کتاب سال انتخاب شده و به عنوان منبع و رفرنس مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل در حال حاضر با ۱۱ دانشگاه داخلی و ۴ دانشگاه خارجی تفاهم نامه همکاری امضا کرده که این موضوع باعث تسریع در پیشرفت این دانشگاه می باشد

این مقام مسئول ادامه داد: ۴۲۳ مقاله از این دانشگاه کوچک در نشریات و مراجع معتبر بین المللی و کشوری ثبت شده است و دانشگاه برای اهداف بلند در حال برنامه ریزی است.

دومیری گنجی تاکید کرد: دانشگاه تخصصی فناوری های نوین شهرستان آمل را می خواهیم دانشمند پرور کنیم و به همین منظور در حال برنامه ریزی های دقیق و در خور شان یک دانشگاه بین المللی هستیم.

وی در پایان گفت: دانشکده دامپزشکی آمل به یاری خدا و مسئولین و مدد همیشگی خیرین با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان دیگر، تا پایان سال جاری در زمینی به مساحت ۲٫۵ هکتار و ۵ طبقه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

خبر: سحر صالحی