تا پایان روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، شاگردان محمد بنا فقط یک مدال برنز توسط سعید عبدولی کسب کردند و میثم دلخانی هم در وزن ۶۳ کیلوگرم به مقام پنجم رسید.

دیروز در ۳ وزن دوم که تا پای مسابقه فینال پیش رفت، محمدهادی ساروی و حامد تاب بعد از شکست برابر حریفان به شانس مجدد راه یافتند و امروز مسابقات خود را برای کسب مدال برنز دنبال می کنند. همچنین رامین طاهری بعد از شکست در یک چهارم نهایی حذف شد.

امروز هم در ۳ وزن آخر ۳ فرنگی کار ایرانی یعنی علیرضا نجاتی در ۶۰ کیلوگرم، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

در ادامه نتایج لحظه به لحظه فرنگی کاران ایرانی در روز سوم مسابقات قهرمانی جهان آمده است:

* در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب که دیروز در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد، با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. تاب در این گروه صبح امروز مقابل میهایل میهوت از رومانی با نتیجه ۵ بر ۳ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 

*‌ در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با ارائه فنون زیبا و یک کشتی هجومی با نتیجه ۹ بر صفر سیداله تاژایف از ترکمنستان را مغلوب کرد. او حتی اجازه نداد کشتی به ۳ دقیقه دوم کشیده شود. وی در دور بعد به مصاف برنده مبارزه تورو کاستان از کلمبیا و هایتم محمود از مصر می رود.

 

 

* در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور نخست برابر استپان داوید از چک قرار گرفت. با اینکه در ابتدا داوران به فرنگی کار ایرانی یک اخطار و به حریف یک امتیاز دادند، در ادامه خاک شدن استپان داوید، ۲ امتیاز برای قاسمی منجزی در پی داشت. همچنین یک امتیاز دیگر با اخطار به حریف به فرنگی کار سنگین وزن ایرانی رسید تا او ۳ بر یک برنده این مبارزه شود. او در دور بعدی در یک کشتی سخت به مصاف سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه می رود.