در شرایطی که مسابقات جهانی کشتی فرنگی از روز گذشته با برگزاری رقابت های ۴ وزن غیرالمپیکی در نورسلطان قزاقستان آغاز شد، امروز هم ۳ فرنگی کار دیگر ایرانی در اوزان المپیکی روی تشک می روند.

البته از ۴ وزنی که دیروز برگزار شد، شاگردان بنا شانس کسب ۲ مدال برنز دارند. سعید عبدولی که با شکست در دیدار نیمه نهایی به رده بندی رفته و باید با حریف گرجستانی خود دیدار کند.

میثم دلخانی هم در گروه شانس مجدد قرار دارد و در صورت شکست حریف کره ای، باید در رده بندی با کشتی گیر ارمنستانی مصاف دهد.

در ۳ وزن جدید هم حامد تاب در ۶۷ کیلوگرم، رامین طاهری در ۸۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم روی تشک می روند. اهمیت این ۳ وزن از آنجایی است که هر ۳ المپیکی محسوب می شوند و نفرات اول تا پنجم هر وزن می توانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کنند.

در ادامه نتایج لحظه به لحظه فرنگی کاران ایرانی در روز دوم می آید:

* میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم که دیروز با شکست برابر حریف روسی خود در دور دوم از صعود به مراحل پایانی بازمانده بود، با صعود این حریف به فینال به شانس مجدد رفت. او امروز در گروه شانس مجدد برابر حریف کره ای قرار گرفت و در یک کشتی تماشایی توانست ۵ بر ۳ به برتری دست پیدا کند. دلخانی در حالی که در فاصله یک دقیقه به پایان بازنده بود، حملات جانانه ای کرد و توانست ۲ امتیاز از حریفش بگیرد تا به رده بندی صعود کند. او عصر امروز با کشتی گیر ارمنستانی برای کسب مدال برنز مبارزه می کند.

 

* در وزن ۶۷ کیلوگرم حامد تاب در دور اول مقابل اسماعیل بوررو مولینا، قهرمان المپیک و جهان از کوبا با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و باید منتظر حضور این کشتی گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز شانس ادامه کار برای کسب مدال برنز را بدست آورد. این جوان خوزستانی حتی ۲ دقیقه هم برابر حریف قدرتمند خود دوام نیاورد و با اجرای فنون مختلف از سوی کشتی گیر کوبایی شکست خورد و حتی درخواست بازبینی بنا هم فایده ای نداشت.