روح الله قاسمی، رئیس هیئت اسکیت آمل با اشاره به حضور ۲۳۰ اسکیت سوار در این مسابقات گفت: این مسابقات در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر در پیست اسکیت دانشگاه شمال آمل با استقبال کم نظیر ۱۷ شهرستان برگزار شد.
وی با بیان هدف این مسابقات عنوان کرد: با استعدادیابی از کسانی که کمتر از یکسال وارد این حرفه شدند، سعی داریم برترین ها را مشخص کنیم تا با هدایت درستی حرفه ای تر این ورزش را دنبال کنند.

 


رئیس هیئت اسکیت آمل این مسابقات را در ۲۰ رده سنی کمتر از ۶ تا ۱۴ سال خواند و اظهار کرد: شهرستان ساری، فریدونکنار و آمل صاحب بیشترین پیروزی شدند و از آمل ۶ نفر از ۱۰ نفر شرکت کننده بر روی سکو رفتند.

وی به ظرفیت بالای شهرستان آمل اشاره کرد و گفت: در شهرستان آمل حدود یک ماه پیست اسکیت وجود ندارد و این یکی از بزرگترین دغدغه های ماست؛ که امیدوارم شورای شهر و شهرداری هر چه زودتر به قول خود مبنی بر دادن زمین نیمه استاندار اسکیت عمل کنند.

قاسمی ادادمه داد: تقاضای اسکیت ۱۰۰ متر و ۶ متر سرعت و حرفه ای و همچنین کلاس های مربی گری و داوری داده شده است که در حال بررسی هستند.
در این مسابقات، حسین خیرنیا، رئیس هیئت اسکیت مازندران، ابرهیم زاده دبیر هیئت، هاشم جمشیدپناه مسئول فرهنگی ورزشی شهرستان آمل و پهلوان رئیس اداره ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

 

در طی یکسال گذشته سه مسابقه استانی و یک مسابقه کشوری و روبال استانی برگزار و ۲ مسابقه سرعت و یک کلاس دانش افزایی و اردو هایی چند روزه استانی برگزار شود.
گفتی است که روح الله قاسمی در طول مدت یکسال فعالیت خود در اسکیت توانست برنامه های خوبی را در کارنامه اسکیت آمل ثبت کند؛ برگزاری سه مسابقه اسکیت استانی، یک مسابقه کشوری، مسابقه رویال بال استانی، دو مسابقه سرعت، کلاس دانش افزایی و برپایی اردوهای چند روزه استانی در شهرستان آمل بخشی از این فعالیت هاست.

 

لازم به ذکر است بیش از ۳ هزار اسکیت سوار ساماندهی شده تحت نظر هیات اسکیت در مازندران فعالیت می کنند.