یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول می‌گوید به ولخرجی‌های کلان رقبای لیورپول در انگلیس و در دیگر کشورهای بزرگ اروپایی حسرت نمی‌خورد و معتقد است این باشگاه‌ها با وجود همه هزینه‌های هنفگت‌شان نمی‌توانند موفقیت خود را تضمین‌شده بدانند.

برخی منتقدین از کم‌تحرکی لیورپول در فصل نقل و انتقالات تابستان اخیر به عنوان نشانه‌ای از آسیب‌پذیری این باشگاه یاد می‌کنند اما یورگن کلوپ به هواداران این تیم تضمین می‌دهد که لیورپول از هر نظر احساس قدرت کرده و او به تیمش همچنان اعتقاد کامل دارد.

کلوپ در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف گفت:” امسال آخرین سال حیات باشگاه لیورپول نیست. سال آینده باز هم یک پنجره نقل و انتقالاتی وجود خواهد داشت. تیم ما در حال حاضر تیم خیلی خوبی است و ما روی این تیم سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌ایم. حالا باید با آنچه ساخته و پرداخته‌ایم کار کنیم”.

سرمربی لیورپول در ادامه گفت:” من نمی‌توانم درباره فعالیت باشگاه‌های دیگر نظر بدهم و نمی‌دانم روش‌ آنها چیست. ما روی این تیم سرمایه‌گذاری مالی کرده‌ایم ولی حالا اینطور به نظر می‌رسد که هیچ کاری روی این تیم انجام نشده. ولی واقعیت این است که ما در دنیای فانتزی‌ای به سر نمی‌بریم که اجازه دهد به هر چیزی که دلمان می‌خواهد برسیم. کسی نمی‌تواند دائماً و به شکل نامحدود ولخرجی کند”.

کلوپ در ادامه گفت:” ظاهراً چهار باشگاه در دنیا هست که می‌توانند دائماً هر چه می‌خواهند خرج کنند. رئال، بارسلونا، منچسترسیتی و پاری سن ژرمن. آنها هر چه نیاز داشته باشند می‌خرند. هیچ باشگاه دیگری را نمی‌توان با آنها مقایسه کرد. وضعیت از این قرار است”.

سرمربی لیورپول در ادامه گفت:” من منتقد این وضع نیستم. می‌دانم الان از این صحبت من چه برداشتی می‌شود. می‌گویند کلوپ حسودی می‌کند ولی من اصلا حسادت نمی‌کنم. هیچ تضمینی وجود ندارد که ما چون پنج بازیکن جدید خریده‌ایم در یک زمین برفی با لستر به تساوی نرسیم. هیچ تضمینی وجود ندارد”.