یکی از عجیب‌ترین اتفاقات مسابقات اتوموبیلرانی گراندپری بریتانیا که دیروز برگزار شد بدون تردید برخورد اتوموبیل سباستین فتل، راننده آلمانی فراری از پشت به اتوموبیل مکس ورستپن هلندی، راننده ردبول کوبید تا درحالیکه او امید زیادی به پیروزی در این مسابقه داشت امیدهای او و ردبول را نقش بر آب کند.

این برخورد سباستین فتل از دیروز در رسانه‌ها و به خصوص در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است. برخی حتی تا آنجا پیش رفته‌اند که از فتل خواهان بازنشستگی شده‌اند و به خصوص هواداران ردبول و همینطور هواداران فراری از دست او بسیار عصبانی هستند. برخی دیگر نیز به شوخی با فتل و حتی تمسخر او پرداخته‌اند.

درحالیکه ورستپن در رقابت با لکلرک، دیگر راننده تیم فراری به شدت درگیر بود و در جایگاه دومی قرار داشت ناگهان به دلیل اقدام هم‌تیمی‌ لکلرک، سباستین فتل همه تلاشهای خود را نقش بر آب دید. فتل از پشت به اتوموبیل فراشتپن کوبید و اتوموبیل او را از پیست خارج کرد تا ورستپن در شانه سنگریزه‌ای کنار پیست آسفالت متوقف شده و مسابقه برای هر دو راننده نابود شود.

تصمیم داوران مسابقه خیلی زود اعلام شد. تقصیر این برخورد صرفاً متوجه فتل شده و او با ۱۰ ثانیه جریمه شد. این جریمه البته تاثیری در کار او نداشت چون توقف اجباری اتوموبیل فتل باعث شد او مسابقه را به عنوان نفر آخر به پایان برساند.

ورستپن با وجود بیرون رفتن اتوموبیلش از پیست توانست به رقابت ادامه بدهد اما دیگر شانس قهرمانی‌اش از بین رفته بود. فتل هم به اجبار به پیت‌لین رفته و باله جلوی اتوموبیلش را تعویض کرد.

اشتباهات فتل در مسابقات اخیر بیشتر و بیشتر شده و دیگر نمی‌توان اشتباهات او را تصادفی و اتفاقی دانست. معلوم نیست علت افت فتل، از دست رفتن مهارت‌ها او و کمبود انگیزه است یا اینکه راننده‌هایی که این روزها با او رقابت می‌کنند نسبت به این راننده کهنه‌کار برتری واقعی دارند.

از جمله انتقادهای شدیدی که از دیروز تا به حال به سباستین فتل شده یکی این است که او برای متوقف کردن فرستپن که با هم‌تیمی او لکلرک رقابت سختی داشت عمدا از پشت به او کوبیده. بسیاری از هواداران ردبول و راننده هلندی‌اش به این خاطر از دست فتل عصبانی هستند.

البته در تازه‌ترین اخبار از این ماجرا سباستین فتل مسئولیت اشتباهش را به عهده گرفته و می‌گوید اشتباه از او بوده و این را می‌پذیرد.

فتل در این باره گفت:” اشتباه از من بود. ورستپن در پیچ از من سبقت گرفت ولی بعد در عرض بیشتر حرکت کرد و به من فرصت حمله را داد. یک لحظه احساس کردم او به سمت راست می‌رود و فضا برای من باز می‌شود که این اتفاق نیفتاد. ولی دیگر دیر شده بود و من خیلی نزدیک بودم و اینطور بود که با هم برخورد کردیم”.