یوسف حجت در دومین نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری و حمل و نقل پارک اظهار داشت: سه عامل زمان، قیمت و راحتی از عوامل درونی و شخصی در زمینه انتخاب نوع حمل و نقل است که در مقایسه دوچرخه و ماشین از آنجایی که قیمت بنزین یک سوم بطری آب است و به لحاظ زمان نیز مدت کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و راحتی نیز برای فرد دارد، بیشتر افراد راغب به استفاده از آن هستند.

وی افزود: عوامل بیرونی و اجتماعی مانند آلودگی هوا،‌ترافیک و صدمه  به سرمایه‌های ملی است که هر چه این عوامل تقویت شود افراد بیشتر راغب به استفاده از دوچرخه خواهند بود.

مدیرعامل سازمان ترافیکی شهرداری تهران ادامه داد: در کشور ما روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود در حالی که در ترکیه روزانه ۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین است و این نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران ما باید به سمت سیاست‌های منطقی و هوشمندانه پیش روند و به عوامل اجتماعی یا بیرونی استفاده از حمل و نقل مناسب فکر کنند.

حجت گفت: به طور مثال معاینه فنی و یا اجرای طرح ترافیک از سیاست‌های خوب در حوزه استفاده از دوچرخه است و اینکه افراد کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند همچنین افراد اگر معاینه فنی برتر داشته باشند طرح ترافیک برای آنها ارزان‌تر خواهد شد و این یعنی به عوامل اجتماعی در زمینه حمل و نقل عمومی توجه شده است.

وی تصریح کرد:‌در زمینه قیمت بنزین باید اقدامی انجام داد که به عوامل اجتماعی نیز در زمینه حمل و نقل فکر شود، شایعه گرانی بنزین پیامی به همراه داشت و این پیام این بود که برخی به آخرین باک به قیمت ارزان راضی بودند و این یعنی«دولت ما آماده گرانی هستیم».

مدیرعامل سازمان ترافیکی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه قیمت بنزین به صورت ابلهانه‌ای در کشور ما ارزان است،‌گفت:‌این مسئله مانع رشد و توسعه استفاده از دوچرخه شده است. ما در سازمان حمل و نقل وظیفه داریم همه‌جانبه به موضوعات توجه کنیم و کنار مسئله دوچرخهموضوع،‌مترو، اتوبوس، تاکسی، طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و طرح  جامع حمل و نقل مورد توجه است.