تابستان ۲۰۱۷ بود که خامس با انتقالی قرضی و دو ساله رئال را به مقصد بایرن ترک کرد. بایرن برای جذب او سالانه ۵ میلیون یورو به رئال پرداخت کرد و در قرارداد او بندی گنجانده بود که بر مبنای آن می توانست ۴۲ میلیون یورو پرداخت کرده و خامس را به صورت دائمی جذب کند اما در نهایت با رضایت طرفین، این اتفاق رخ نداد. نه خامس علاقه مند بود در بایرن بماند و نه نیکو کوواچ سرمربی بایرن، به ستاره کلمبیایی اعتقاد داشت.

 

 

 

 

خامس که تا ۲۰۲۱ با رئال قرارداد دارد اکنون باید به این باشگاه برگردد؛ در حالی که می داند زیدان به وی اعتقاد ندارد. گفته می شود او مذاکراتی مثبت با ناپولی داشت ولی مشکل اینجاست که ناپولی هم او را قرضی می خواهد و رئال مخالف این موضوع است. اخیرا عنوان شده است که او از اتلتیکو هم پیشنهاد دارد.

 

بامداد امروز، کلمبیا با شکست از شیلی در ضربات پنالتی با کوپا آمه ریکا وداع گفت و به این ترتیب رسما تعطیلات تابستانی خامس هم شروع شد.

او در پایان بازی و در پاسخ به سوالی در مورد آینده خودش گفت:« واقعا نمی دانم. فعلا ۲۰ روز برای فکر کردن زمان دارم. اینجا همه چیز به من بستگی ندارد و نظر سران رئال هم دخیل خواهد بود.»