حسن یزدانی با سرعت بالا مسیر محبوبیت در میان مردم را طی می کند. این کشتی گیر جویباری با اینکه ویژه ترین چهره فعلی کشتی ایران به حساب می آید، اما فروتنی و تواضع او به هیچ وجه چنین حسی را به تماشاگران القا نمی‌کند. نابغه جویباری که تا همین ۲۴ سالگی تمام افتخارات ممکن را کسب کرده، بدون ادعا و بی حاشیه به راهش ادامه می دهد و قدم در راه تکرار مدال های خوشرنگ قبلی برمی دارد.

 

کادرفنی ریسک بزرگی کرد که حسن یزدانی را در چارچوب مسابقه انتخابی جای داد و حتی شاید خیلی از کارشناسان با این تصمیم موافق نبودند چون ممکن بود دیروز، روز این کشتی گیر نباشد و یک شکست حسن را به بحران بزرگی فرو ببرد. با این حال این پسر نجیب کشتی ایران بدون کمترین اعتراض در انتخابی تیم ملی شرکت کرد تا بی حرف و حدیث صاحب دوبنده تیم ملی شود.

البته که رقیبش هم این روزها کاملا آماده است. کامران قاسمپور که جزو رفقای حسن یزدانی و همشهریانش محسوب می شود، با کسب مدال طلای آسیا خودش را به عنوان مدعی این وزن مطرح کرد، اما شاید می توانستیم پیش بینی کنیم که شانس چندانی برابر نابغه کشتی ایران ندارد.

مثل سال قبل مشخص بود که یزدانی برای شکست رقیبش با اختلاف بالا و پایان دادن به مسابقه قبل از ۶ دقیقه قانونی پا روی تشک نگذاشته بود. البته مثل همیشه حسن با یک پرش فوق العاده و روحیه ای ستودنی روی تشک آمد.

 

با اینکه در یک دقیقه ابتدایی امتیازی برای هیچ کدام از ۲ کشتی گیر ثبت نشد، به تدریج حسن یزدانی موتورش را روشن کرد و با زیرگیری ها و توان بالای بدنی خود حریف را مجبور کرد در خاک او بنشیند.

 

البته قاسمپور هم حرف هایی برای گفتن داشت؛ به ویژه یک زیرگیری دیدنی که به نمایش گذاشت و مورد تشویق حاضران در سالن هم قرار گرفت. کشتی خیلی حساس و نزدیک دنبال نشد، اما نتیجه نهایی یعنی ۶-۳ هم نشان از برتری مطلق حسن یزدانی نمی داد. به هر حال شاید این پسر نجیب کشتی ایران دوست نداشت رفیقش را با اختلافی بیش از این شکست دهد و خیلی هم شور و هیجانی در او برای به دست آوردن امتیازات بعدی ندیدیم.

 

 

اتفاق ویژه اما بعد از پایان کشتی رخ داد؛ جایی که حسن یزدانی به جای برپایی جشن پیروزی، به سراغ حریفش رفت، دست او را گرفت و مقابل تماشاگران بالا برد. حسن، کامران قاسمپور را برنده معرفی کرد و خیلی هم دوست نداشت داور دستش را به عنوان فرد پیروز بالا ببرد. او به ابراز احساسات تماشاگران پاسخ داد و در اوج تواضع تشک کشتی را ترک کرد.

 

همچنان حسن یزدانی با سرعت بالا مسیر محبوبیت و موفقیت را با هم طی می کند. کشتی گیری که خیلی زود نام پهلوان را در کنار نام خود دیده و هیچ کس هم نمی تواند در این راستا به او ایرادی بگیرد.

از امروز هم نابغه جویباری کشتی ایران برای مسابقات جهانی قزاقستان استارت می زند، جایی که نه تنها باید سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را کسب کند؛ بلکه در غیاب دیوید تیلور آمریکایی چیزی جز کسب مدال طلا از او انتظار نمی رود.

شاید باور کردنش سخت باشد، اما حسن یزدانی در ۲۴ سالگی می تواند چهارمین مدال جهانی خود را کسب کند. او قبلا روی هر ۳ سکو ایستاده، اما در قزاقستان فقط به کسب دومین طلا فکر می کند.

 

عکس ها: خبرگزاری مهر و فدراسیون کشتی