پیمان سنندجی درباره روند نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده اظهار داشت: طی دو سال گذشته تمامی مینی‌بوس‌های پایتخت با ون و تاکسی جایگزین شدند و با توجه به ظرفیت به وجود آمده برای تأمین مینی‌بوس، احیا و راه‌اندازی خطوط مینی‌بوس شهر تهران در دستور کار قرار گرفت.

وی از شناسایی ۴۸ خط مینی‌بوس در سطح شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: ۱۱۷ دستگاه مینی‌بوس خریداری‌ شده در ۴ خط راه‌اندازی شده مینی‌بوس به‌کارگیری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران گفت: ۳ خط راه‌اندازی شده در محورهای میدان شهید کلاهدوز – بلوار هجرت، میدان رسالت – کوهک، پایانه مترو وردآورد – دانشگاه صنعتی شریف است.

سنندجی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه اتوبوس دوکابین جدید خریداری‌ شده در خط ۱ و ۷ سامانه‌ اتوبوس‌های تندرو به‌کارگیری شده‌اند، گفت: اتوبوس‌های تندرو نقش بسیار پررنگی در جابه‌جایی شهروندان دارند، به‌ طوری که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر توسط خط ۷ و ۲۵۰ هزار مسافر به‌وسیله‌ خط ۱ BRT جابه‌جا می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهر تهران در ادامه به درخواست شهروندان مبنی بر فعال کردن سیستم‌های خنک‌کننده بی‌آرتی‌ها پاسخ داد و گفت: تمامی اتوبوس‌های دوکابین سامانه‌ تندرو، مجهز به کولر و سیستم خنک‌کننده هستند و تنها ٧٠٠ دستگاه اتوبوس تک‌کابین در پایتخت کولر ندارند.

به گفته‌ی سنندجی تمامی اتوبوس‌ها در ابتدای خط با کولر روشن حرکت می‌کنند، اما ممکن است در حین حرکت به دلیل فرسودگی و حجم فشار وارده، کولر آن خراب شود که در این موارد نیز نمی‌توان در لحظه اتوبوس را از خط خارج کرد و باید تا پایان خط ادامه مسیر داده و سپس از خط خارج شود.