با صعود اروگوئه به عنوان آخرین تیم به جمع ۸ تیم برتر کوپاآمریکا، ۴ بازی مرحله یک‌چهارم‌نهایی مشخص شد.

کلمبیای کارلوس کی‌روش به عنوان بهترین و تنها تیم دارای صددرصد امتیازات در مرحله گروهی باید به مصاف شیلی، قهرمان ۲ دوره اخیر این رقابت‌ها برود. سبک تماشاگرپسند شیلی در مصاف با کلمبیایی که در ۳ بازی اخیر به اصطلاح «بالا» بازی کرده، لحظات جذابی را رقم می‌زند. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم برنده این بازی بین قهرمانان سابق جام ملت‌های آمریکای‌جنوبی به مصاف برنده جدال اروگوئه و پرو می‌رود.

در انتظار بازی بزرگ

در سوی دیگر جدول، برزیل در صورت برتری محتمل مقابل پاراگوئه در نیمه‌نهایی به مصاف برنده بازی آرژانتین و ونزوئلا می‌رود؛ این یعنی یک برزیل- آرژانتین کلاسیک در نیمه‌نهایی؛ اتفاقی که برای سی و دومین بار در کوپا رخ خواهد داد. برزیل و آرژانتین از سال ۲۰۰۷ در قدیمی‌ترین جام دنیا به مصاف هم نرفته‌اند و همین دوری ۱۲ ساله می‌تواند صد و نهمین نبرد دومین و سومین تیم پرافتخار کوپاآمریکا را جذاب‌تر از همیشه جلوه دهد. برزیل میزبان در اوج قرار دارد و قصد دارد بار دیگر پس از مدت‌ها ناکامی جامی مهم به ویترین افتخارات بیافزاید. آرژانتین هم با برد مقابل قطر به قول معروف از ترمینال خارج شد اما هنوز تیمی وابسته به مسی است و چندان قدرتمند به نظر نمی‌رسد، با این حال وقتی پای رقابت با برزیل در میان باشد، حتی ضعیف‌ترین آلبی‌سلسته ممکن هم قدرتمندتر از هر تیمی می‌شود.

برنامه کامل بازی‌های مرحله حذفی

جمعه ۷ تیر

* بازی اول/ برزیل – پاراگوئه؛ ساعت ۵ صبح به وقت تهران

*بازی دوم/ ونزوئلا – آرژانتین؛ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران

شنبه ۸ تیر

*بازی سوم/ کلمبیا – شیلی؛ ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت تهران

*بازی چهارم/ اروگوئه – پرو؛ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران

برنامه بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی هم به شرح زیر خواهد بود:

چهارشنبه ۱۲ تیر

*برنده بازی اول با برنده بازی دوم؛ ساعت ۵ صبح به وقت تهران

پنجشنبه ۱۳ تیر

*برنده بازی سوم با برنده بازی چهارم؛ ساعت ۵ صبح به وقت تهران

همچنین دیدار رده‌بندی در تاریخ ۱۵ تیر و در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد و دیدار فینال هم در تاریخ ۱۷ تیر و در ساعت ۳:۳۰ بامداد به وقت تهران برگزار می‌شود تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.