عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار مازندرانه با اشاره به اینکه در تمام تعطیلات طول سال شاهد سیل خودروها در جاده هراز هستیم گفت: سیل، زلزله خسارت های آشکاری بر جای خواهند گذاشت، اما حضور گسترده مسافران خسارت های پنهان زیادی به مازندران بخصوص منطقه لاریجان و آمل وارد می کند.

وی بی برنامگی دستگاه های مربوطه را دلیل بسته شدن یطرفه جاده هراز خواند و اظهار کرد: وقتی با شروع تعطیلات مدیریتی صورت نمی گیرد و خودرو ها در جاده سرازیر می شوند، شاهد ترافیک شدیدی هستیم که اگر بسته نشود مشکلات امنیتی و جانی در پی خواهد داشت.

نماینده مردم امل و لاریجان ادامه داد: وقتی  ۹۰۰ هزار خودرو وارد جاده میشوند، که اگر کل ترافیک تهران را محاسبه کنید به این مقدار نخواهد رسید، راه حلی جز یکطرفه شدن جاده وجود ندارد؛ چرا که در غیر اینصورت در هر ۲ مسیر ماشین ها به مدت زمان طولانی تری متوقف خواهند شد و باید احتمال اتفاقات ناخوشایندی را در نظر گرفت.

وی تصریح کرد: در طول این چند سال رایزنی های بسیاری برای حل این معضل انجام داده ام اما چون عزم کلی وجود ندارد این مساله تا به حال حل نشده است و می توان گفت بسته شدن و یکطرفه شدن جاده به مدت سه یا چهار ساعت مشکلی ندارد، اما بیش از این قابل قبول نیست و تا با نتیجه نرسم، به اعتراضم ادامه خواهد داد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه تمام دستگاهها عزم خود را برای رفع این مشکل به کار گیرند، خاطرنشان کرد: این مشکل فقط برای آمل نیست و تمام مسئولان استانی از همه ی نمایندگان استان گرفته تا استاندار، پلیس راه ، راهداری، شورای تامین، شورای ترافیک کشور و… باید متحد شوند تا این مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه ۸۹ روستا در کنار جاده هراز قرار دارند، تصریح کرد: مردم منطقه حق حیات دارند و این یک ظلم آشکار است، اما متاسفانه در هر تعطیلات به مردم بومی فشار زیادی وارد میشود، بسیاری برای کار و یا بیماری مجبور به رفت و آمد هستند که حجم بالای ترافیک و یک طرفه شدن جاده در برخی مواقع خسارت های غیر قابل جبرانی بر جای میگذارد.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس  به خسارت پنهان حضور گردشگران در مازندران اشاره کرد و گفت: بسیاری از این مسافران مواد غذایی خود را به همراهشان می آورند، یا ویلا دارند و یا در کنار پارک ها چادر می زنند و به علاوه اینکه با کارت بانکی پول ازعابر بانک ها دریافت می کنند که باعث کم شدن نقدینگی در استان مازندران می شود و می توان بیان کرد که حضور گردشگران در مازندران به مانند استان اصفهان و شیراز درآمد زا نیست.

وی خاطرنشان کرد: این خسارت برای تمام شهرهای استان است، که لاریجان و شهرهای جاده ای بیشترین زیان را خواهند دید.

یوسفیان از مدیریت نشدن ورود خودروها به جاده هراز انتقاد کرد و افزود: شرایط قابل قبولی نیست، قبل از اینکه ماشین ها را در جاده رها کنند، ساماندهی باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در صورت ترافیک حتی ماشین ها در شش یا هفت ردیف قرار می گیرند و اگر مشکلی برای یک ماشین پیش آید، اتفاق غیر قابل جبرانی خواهد افتاد .

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: باچهار بانده شدن جاده هراز مشکل ترافیک حل خواهد شد، اما تا اتمام این پروژه مردم در سختی هستند که این موضوع باید ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه پیمانکاران چهار بانده کردن جاده هراز حتی روزهای تعطیل مشغول کار هستند، اظهار کرد: در موقع عقد قرارداد با پیمانکاران تاکید میگردد جاده هراز به هیچ عنوان نباید مسدود شود و به همین منظور برای بازگشایی برخی مناطق که نیاز به انفجار دارد شبانه و به مدت زمان محدوداقدام می گردد.