جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳- Apr 19 2024
آپلود عکس آپلود عکس
اخبار ویژه
آپلود عکس آپلود عکس

تدریس خصوصی فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک

نحوه یادگیری مفهومی فیزیک برای موفقیت در امتحان و کنکور در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری مفهومی فیزیک برای موفقیت در امتحان و کنکور توضیحاتی ارائه می گردد. مطالعه کنید: چگونه فیزیک را بهتر یاد بگیریم و در امتحان فیزیک موفق باشیم؟ به عنوان مثال، اگر در درس فیزیک بحث بردارها، جمع و […]

نحوه یادگیری مفهومی فیزیک برای موفقیت در امتحان و کنکور

در این بخش در رابطه با نحوه یادگیری مفهومی فیزیک برای موفقیت در امتحان و کنکور توضیحاتی ارائه می گردد. مطالعه کنید: چگونه فیزیک را بهتر یاد بگیریم و در امتحان فیزیک موفق باشیم؟
به عنوان مثال، اگر در درس فیزیک بحث بردارها، جمع و تفاضل بردارها و …. مطرح می شود و لازم است تا شما این مباحث را یاد بگیرید به این دلیل است که بسیاری از کمیت ها کمیت های برداری هستند و بعدا که با آنها سر و کار دارید باید بتوانید مباحث مربوطه را پیش ببرید. از جمله کمیتهای برداری می توان به نیرو، سرعت، شتاب و …. اشاره کرد. در همان بحث تعادل که قبلا به آن اشاره کرد بعضا لازم است برآیند نیروها را در یک راستا بدست آورید و این کار با استفاده از روزابط مربوط به برآیند بردارها ممکن است. پس اگر دقت کرده باشید به کمیتهایی مانند نیرو، سرعت، شتاب و …. اشاره شد که همه ی این موارد کمیتهای فیزیکی هستند که در عالم واقعیت با آنها سر و کار داریم. به صورت کلی می توان گفت در درس فیزیک چیزی کشف یا اختراع نمی گردد و تمام تلاش برای این است که پدیده هایی که در عالم واقعیت اتفاق می افتد را با استفاده از فرمولهای فیزیک و روابط توصیف کرد و بتوانیم کمیتهای مجهول را محاسبه کنیم. حال اگر شما این بخش از کار که همان درک معنی فیزیکی روابط و فرمولها است را کنار بگذارید و سعی کنید فقط روابط را به خاطر بسپارید در نهایت در درس فیزیک موفق نخواهید شد. اگر درک درستی از فیزیک و روابط فیزیکی داشته باشید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کرده باشید، وقتی شوال یا مسئله جدیدی را می بینید در تحلیل ان موفق تر عمل خواهید کرد به نسبت حالتیکه فقط روابط و فرمولها را حفظ کرده باشید. بنابراین توصیه کلی این است که سعی کنید در درس فیزیک معنا و مفهوم روابط و فرمولهای ارائه شده را هم به خوبی درک کنید و فقط به حفظ کردن فرمولها اکتفا ننمائید. با یادگیری عمقی و مفهومی فیزیک خیالتان راحت خواهد بود که برای هر سوالی راه حلی را می توانید ارائه دهید. بنابراین قبل از انجام هر کاری خودتان باید چنین دیدی داشته باشید که فیزیک یک درس مفهومی است و باید نحوه برخورد شما هم به همین شکل باشد و هر رابطه یا فرمولی را که دیدید، هر مسئله یا تمرینی را که حل کردید از خودتان سوال بپرسید که معنی و مفهومی این رابطه چی است؟ در عالم واقعیت کجا می تواند کاربرد داشته باشد؟ پارامترهای مورد استفاده در آن و نتیجه ای که بدست می آید را چگونه می تواند توضیح داد؟ باید خودتان آنقدر خوب مفاهیم را درک کرده باشید و مسائل را متوجه شده باشید که اگر یکی از همکلاسی ها سوالی از شما پرسید راحت بتوانید توضیح دهید و ایشان هم خوب متوجه شود. – رایگان دانلود کنید: تست کنکور فیزیک

برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک فعالیت دارند بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. البته باز نباید فکر کنید به محض شرکت در این کلاسها همه ی اشکالات حل می شود و یک مدرس خصوصی خوب حتما شما را به نمره خوب خواهد رساند. درس خواندن و مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان هم لازم است. همواره لازم است خودتان تلاش کنید. هیچ چیزی جای درس خواندن و تلاش خودتان را نخواهد گرفت. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم شرکت کنید و حضور فعال داشته باشید و در عین حال از کلاسهای تدریس خصوصی هم بهترین استفاده را داشته باشید. اگر به هر دلیل در کلاسهای اصلی خودتان نتوانستید شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه بسیار خوبی برای جبران این غیبت ها است. البته عمدا غیبت نکنید ولی اگر پیش آمد برای جبران کلاسهای خصوصی گزینه خوبی است. – مطالعه کنید: چگونه درس فیزیک را مفهومی و پایه ای یاد بگیریم؟

موفقیت در فیزیک با کلاسهای خصوصی: برای اینکه در درس فیزیک موفق باشید باید تلاش کنید درس را خوب متوجه شوید و بفهمید. در کلاسهای خصوصی فیزیک این امکان فراهم است. دانش آموز یا دانشجو هر سوالی را می تواند بپرسد و هر اشکالی که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه فرصت برطرف کردن آن نبوده است را می تواند در این کلاسها برطرف نماید. ویژگی بسیار خوب و منحصر به فردی که کلاسهای خصوصی فیزیک دارد این است که سطح کلاس با توجه به خواسته شاگرد و تشخیص استاد و معلم فیزیک قابل تغییر و قابل تنظیم است. شبیه کلاسهای مدرسه و دانشگاه نیست که سرفصلهای مشخصی حتما باید تدریس شود. در این کلاسها انعطاف ۱۰۰ درصدی وجود دارد و بسته به شرایط و نیاز و بسته یه سطح علمی و پایه درسی شاگرد می توان کلاسها را به گونه ای برگزار نمود که حتما مفید باشد و به نتیجه گرفتن شاگرد در امتحان اصلی خودش در مدرسه یا دانشگاه منجر شود.

در صورت لزوم از کلاس های تدریس خصوصی فیزیک استفاده کنید. واقعیت این است که در این کلاس ها می توان درس فیزیک و یا هر درس دیگری را بهتر فهمید. در کلاس های خصوصی زمان بیشتری برای سوال پرسیدن وجود دارد، تعداد جلسات و استادی که تدریس می کند را خودتان انتخاب می کنید، کلاس ها در منزل برگزار می شود و جو راحت تری دارد، اگر در درس فیزیک به صورت پایه ای اشکال دارید می توانید سوالات پایه ای هم بپرسید و …. . همه ی این موارد باعث می شود بازدهی و میزان موثر بودن این کلاس ها به نسبت کلاس های مدرسه و دانشگاه بیشتر شده و برای یادگیری بهتر درس مفیدتر باشد. تاثیر تمرکز بر میزان یادگیری ریاضی و فیزیک

وقتی با یک فرمول جدید و یا مسئله جدید فیزیک روبه رو می شوید سعی کنید ان را بفهمید و درک کنید. در عالم واقعیت این رابطه چگونه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. آن را تجسم کنید. روی سوالات فکر کنید و راه حل بنویسید. سریع سراغ حل آماده سوال نروید. خودتان هم کمی فکر کنید و فرمول ها را روی کاغذ بیاورید و سعی کنید جواب را بنویسید. برای هر تمرین ۱۰ دقیقه به خودتان وقت بدهید تا راه حلی بنویسید. اجازه بدهید ذهن شما به فکر کردن و جستجوی راه حل ها عادت کند. هر بار که روی یک سوال وقت می گذارید و سعی می کنید آن را حل نمائید کمی قوی تر می شوید. حتی اگر جواب درست هم بدست نیاید همین روند فکر کردن روی تمرینات و تلاش برای نوشتن راه حل خودش مفید است و باعث رشد ذهن شما و گسترش توانایی هایتان می شود. مطالعه مقاله چگونه فیزیک را بهتر یاد بگیریم و در امتحان فیزیک موفق باشیم؟ را هم پیشنهاد می کنیم.

حتی فردی که ضریب هوشی بالایی ندارد و در حد متوسط است، اگر با علاقه درس بخواند، به خودش باور داشته باشد و در طول ترم برای یادگیری درس فیزیک وقت بگذارد مسلما نتیجه بسیار خوبی هم در امتحان و هم در کنکور خواهد گرفت. درس فیزیک درسی است که برای خوب جا افتادن آن باید در طول ترم خوانده شود و تمرین و مسئله برای آن حل گردد. هم در کلاس های درس و هم حین مطالعه و حل تمرین سعی کنید روابط و فرمول ها را درک کنید و بفهمید. صورت سوال را برای خودتان توضیح دهید و سعی کنید به هر ترتیبی که شده راه حلی بنویسید. اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. خیلی سریع سراغ پاسخ سوال نروید. با یادگیری مفهومی و پایه ای فیزیک نمره خوب امتحان فیزیک در انتظار شما خواهد بود. ولی اگر درس را فقط به صورت سطحی مطالعه کنید و سعی کنید فقط فرمول ها را حفظ نمائید، در نهایت اگر در امتحان سوال جدیدی به شما داده شود که قبلا ندیده اید از حل کردن آن باز خواهید ماند. دانلود نمونه سوال امتحانی فیزیک اول دبیرستان

تست ها و آزمایش های ساده فیزیک را خودتان هم انجام دهید.

می توانید در منزل گلوله ای را با یک نخ آویزان کنید و به حالت نوسان در آورید و دوره تناوب آن را اندازه بگیرید و با فرمول های فیزیک مقایسه نمائید. از یک سطح شیبدار گلوله ای را به سمت پایین رها کنید و زمان رسیدن آن به پایین را اندازه بگیرید و با فرمول های فیزیک مقایسه کنید. یک مدار الکتریکی ساده با باتری و لامپ کوچک بسازید و با مبحث الکتریسیته آزمایشاتی را طراحی کنید. جسمی را روی سطح صاف قرار دهید و آن را هل بدهید و بحث اصطکاک ایستایی و دینامیکی را برای خودتان تشریح نمائید. می توانید برای هر کدام از مباحث فیزیک چنین کاری را انجام دهید و به این ترتیب به درک بهتری از مطالب برسید.

منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب و بازنشر آن با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)

بهترین مدرسین خصوصی فیزیک خانم و آقا

اگر در جستجوی بهترین مدرسین خصوصی فیزیک خانم و آقا هستید ….
اگر می خواهید با شرکت در کلاس های خصوصی که توسط بهترین مدرسین خصوصی فیزیک خانم و آقا در تهران و کرج و یا هر کجای ایران به صورت حضوری و یا انلاین برگزار می شود در درس فیزیک قوی تر شوید و در این درس نمره بهتری بگیرید …
اگر در جستجوی لیست اساتید مجرب و با سابقه فیزیک هستید و می خواهید این درس قشنگ را درک کنید و به صورت مفهومی آموزش ببینید ….
در هر صورت، برای مشاهده کاملترین لیست مدرسین فیزیک خانم و آقا و انتخاب بهترین استادی که با شرایط شما از لحاظ هزینه و …. سازگار باشد به سایت ایران مدرس مراجعه کنید. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس خصوصی ایران است.
برای مشاهده لیست مدرسین فیزیک در ایران مدرس بر روی عبارت مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک کلیک نمائید.

قیمت تدریس خصوصی فیزیک چقدر است؟

در سایت ایران مدرس لیست اساتید به صورت کامل نمایش داده شده است و هر استاد در رابطه با سوابق کاری، دانشگاهها و مدارسی که قبلا تدریس کرده است، میزان سابقه کاری خودش در زمینه تدریس فیزیک و همچنین قیمتی که برای کلاس ها در نظر دارد توضیحات کاملی ارائه نموده است. در ضمن شماره تماس اساتید هم به صورت مستقیم در ایران مدرس قابل مشاهده می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تدریس خصوصی فیزیک و نحوه هماهنگ کردن با اساتید فیزیک و همچنین قیمت و نرخ کلاس ها مقالات زیر را مطالعه نمائید.
تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک توسط معلم و مدرس خصوصی خانم و آقا

چرا کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک – موارد لزوم و کاربرد تدریس خصوصی فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک توسط مدرسین مجرب و معلم های رسمی

تدریس خصوصی فیزیک توسط مدرس خانم







طراحی و اجرا: طراحان شمال